וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריית הפלדה בעכו תהיה אחראית לנקות הזיהום

קובי מנדל

21.12.2010 / 17:18

ביהמ"ש הורה למפרק מפעלי קריית הפלדה בעכו להוביל את פרויקט הניקוי של הקרקע המזוהמת במקום. במתחם מצויים כ-375 טונות של פסולת חומרים מסוכנים המהווים מפגע סביבתי ובריאותי

בית המשפט המחוזי בחיפה הורה הבוקר (שלישי) בהחלטה תקדימית, למפרק שמונה למפעלי קריית הפלדה בעכו, עורך הדין אילן שביט, להוביל ולנהל את פרויקט הניקוי הלאומי של הקרקע המזוהמת במקום. במתחם מצויים כ-375 טונות פסולת של חומרים מסוכנים.

נשיאת בית המשפט, השופטת בלהה גילאור קבעה, כי הדבר יבוצע בפיקוח בית המשפט וזאת כדי לקדם את האינטרס הציבורי של פינוי הפסולת במהירות.

מפעלי הייצור של חברת "מפעלי פלדה מאוחדים" בקריית הפלדה איחסנו והטמינו לאורך שנים בקרקע המתחם את מוצרי הלוואי של תהליך הייצור שכללו פסולת וגרוטאות. הררי הפסולת משתרעים על שטח של 23 דונמים והם עלולים להוות מפגע סביבתי ובריאותי לתושבי עכו וסביבתה.

בהחלטתה, כתבה השופטת כי בעודה כותבת את ההחלטה, פרצה השריפה הקטלנית בכרמל בה קופחו חייהם של 44 בני אדם וכ-50,000 דונם של חורש טבעי: "האירוע שהוגדר בתחילה כאסון לאומי העמיד שוב בפני הציבור ומנהיגיו את הצורך למצוא פתרונות במניעת מפגעים סביבתיים וכמובן למוכנות העורף וכיוצא בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully