וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעזה מאיימים: "בקרוב נפתיע עם רקטות חדשות"

ניר יהב ופנחס וולף

21.12.2010 / 16:30

מפקד בכיר בזרוע הצבאית של פתח ברצועת עזה, גדודי חללי אל-אקצא, מזהיר: "אם תפרוץ מלחמה נוספת נגד ישראל, נשתמש בטילים שיפתיעו אותה"

רויטרס

(צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר ורויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

מפקד בכיר בזרוע הצבאית של פתח ברצועת עזה, גדודי חללי אל-אקצא, גילה היום (שלישי) כי ברשות ארגונו טילים מתקדמים לטווח ארוך "שיפתיעו בקרוב מאד את ישראל". המפקד, איהאב מקדאד, אמר לאתר חדשות פלסטיני כי ארגונו הצליח לשפר את יכולותיו הצבאיות, "ואם תפרוץ מלחמה נוספת נגד ישראל, נשתמש בטילים שיפתיעו אותה".

הבכיר סירב לגלות לאיזה טווח מגיעים הטילים החדשים אך אמר: "יש לנו טילים מתקדמים שישראל אינה כלל מצפה להם". הוא הוסיף ואמר כי הפלגים החמושים בעזה "ערוכים ומוכנים" לקראת כל מלחמה שעלולה לפרוץ. הוא קרא לפלגים החמושים "לקחת את ההצהרות הישראלית על מלחמה נוספת ברצועה בשיא הרצינות".

מוקדם יותר היום גילה הרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי, כי בתחילת החודש נורה לראשונה מרצועת עזה טיל נ"ט מסוג קורנט, שפגע בטנק של צה"ל וחדר את השריון שלו. לדברי אשכנזי, "זהו טיל כבד מהמסוכנים בזירה שנורה לעבר צה"ל גם במלחמת לבנון. ברצועת עזה, הגורם המרכזי ששולט בחמאס הוא אחמד ג'עברי ולא איסמעיל הנייה. אנחנו רואים בחמאס הגורם האחראי על הרצועה, ולכן גם אם לא הוא זה שיורה לעבר ישראל התקיפות של צה"ל מבוצעות נגדו".

הקורנט הוא טיל נגד טנקים מתוצרת רוסית שהוכנס לשירות הצבא הרוסי בשנת 1994 וכיום נפוץ בקרב מדינות וארגונים רבים בעולם. הטווח היעיל שלו נע בין 100 מטרים ל-5.5 קילומטרים באור יום ולכ-3.5 קילומטרים בשעות הלילה. ארגון החיזבאללה עשה שימוש בטיל מסוג זה במהלך מלחמת לבנון השנייה בקיץ 2006 וגרם נזק לטנקי "מרכבה" רבים. הטיל מסווג כטיל נ"ט מדור ב' והוא מכוון על ידי קרן לייזר שמנחה המפעיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully