וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח ויקיליקס הסעיר הרשות: "מזימה של ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.12.2010 / 16:06

הדיווח באתר "ויקיליקס" לפיו פתח ביקש מישראל לתקוף את חמאס, מעורר סערה ברשות הפלסטינית. בפתח מכחישים את הדיווח ובחמאס טוענים כי הוא מוכיח את שיתוף הפעולה בין יריביהם לישראל

דבריו של ראש השב"כ יובל דיסקין לשגריר ארה"ב בישראל שצוטטו באתר ההדלפות "ויקיליקס", לפיהם ארגון פתח ביקש מישראל לסייע לו לתקוף את חמאס בשנת 2007, מסעיר את הרשות הפלסטינית. ארגון פתח מיהר היום (שלישי) להכחיש את הדברים: "טענותיו של דיסקין בטלות ומבוטלות. אף איש פתח לא ביקש מישראל דבר כזה משום שהדבר אינו עולה בקנה אחד עם ערכי פתח ועקרונותיו".

בהודעה שפרסם הארגון, הבהיר פתח כי עמדותיו ידועות לכל והוא מעולם לא הסתיר אותן: "בשום מצב אין שום סיכוי שגורם פלסטיני ביקש עזרה מהכובש הישראלי – תהיינה הנסיבות אשר תהיינה. הדברים שהובאו במסמך מעוותים את עמדותיו האמיתיות של פתח ומהווים מזימה גלויה של המודיעין הישראלי שמטרתו לעורר מחלוקות בחברה הפלסטינית".

פתח קרא לכלי תקשורת ערבים וזרים לבדוק היטב את העובדות שהם מפרסמים ובמקביל קרא לפעילי הארגון ולציבור הפלסטיני "לגלות עירנות מפני שמועות שמטרתן לפגוע באחדות הארגון. אין לתת לכיבוש להשיג את יעדיו".

בחמאס דווקא ניצלו את הדיווח כדי לתקוף את יריביהם. דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, אמר כי הידיעה שפורסמה "מהווה הוכחה חדשה למעורבות של הרשות במלחמה על עזה ולשיתוף הפעולה הביטחוני עם כוחות הכיבוש במטרה לחסל את חמאס ואת הזרוע הצבאית שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully