וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דבר חלש: התוניסאית זועמת על עוצמת המואזין

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.12.2010 / 14:51

חברה בפרלמנט בתוניסיה קראה להחליש את עוצמת הקול של המואזינים במסגדים בשל קרבתם זה לזה. בתגובה פתחו אלפים קבוצות בפייסבוק הקוראות לא להנמיך את קול המואזין. "זו פגיעה בדת"

חברה בבית המחוקקים בתוניסיה קראה להחליש את עוצמת הקול של המואזינים במסגדים ועוררה סערה-רבתי במדינה. ריאד אל-זרל, חברה במועצת היועצים, הנחשב לגוף מחוקק בנוסף לפרלמנט, אמרה במהלך דיון בתקציב המדינה לשנת 2011 כי "יש למצוא פתרון לקולות המואזינים" בשל ריבוי המסגדים וקרבתם זה לזה, ובכך הציתה ויכוח מר במדינה.

"ידוע כי בארצנו יש מסגדים רבים בשכונות מגורים בתוך הערים, והמרחק ביניהם אינו רב", אמרה זרל במהלך הדיון. "המואזינים קוראים דרך הרמקולים בעוצמת דציבלים מאד גבוהה. התופעה הזו לא מרגיזה רק את האנשים שמתגוררים בערים אלא גם את המורים המלמדים במכללות ובאוניברסיטאות באזור. לעיתים רבות המסגדים הללו אף נמצאים בתוך אותן מכללות".

שר הדתות התוניסאי, אבו בכר אל-אחזורי, השיב לאל-רזל כי משרדו ומשרד איכות הסביבה הורו למסגדים להנמיך את רעש המואזין לרמה של 70 דציבלים מקסימום. "רעש עלול לפגוע בגוף ובנפש", הבהיר. "יש למלא אחר ההוראה הזו ולהורות לכל אזרח בתוניסיה לכבד אותה".

אלא שקריאתה של אל-רזל נתקלה בזעם מצד אזרחים רבים בתוניסיה. אלפי בני אדם פתחו קבוצות בפייסבוק הקוראות: "לא להנמיך את הקול של המואזין במסגדים בתוניס". רבים מהם טענו כי מדובר ב"פגיעה בדת האיסלם" והם הגדילו וקראו לשלטונות לשלול מאל-רזל את האזרחות התוניסאית שלה..

איש האקדמיה, ד"ר סאמי בראהם, זעם על ההתייחסות המזלזלת, כלשונו, במסגדים: "המואזין לא נודע רק כעניין דתי אלא גם כעניין תרבותי נכבד שמוצג בערים ובכפרים. יש לו היסטוריה ארוכה ומושרשת. אי אפשר להתייחס לרעש הבוקע ממואזין המסגד כאילו הוא שווה ערך לרעש שנובע מחגיגות הנישואים הקולניות הנערכות בימי הקיץ בחצרות השכונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully