וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפליטים מתכננים: שביתת רעב מול בית רה"מ

21.12.2010 / 13:09

הקהילה האריתראית והסודנית מתכננת שביתת רעב מול בית רה"מ בי-ם במחאה על מדיניות הממשלה נגד פליטים והכוונה להקים מתקן כליאה בגבול מצרים. "המתקן המתוכנן הוא פתרון לא הומני"

הקהילה האריתראית והסודנית מתכננת לפתוח בשבוע הבא בשביתת רעב מול בית ראש הממשלה בירושלים. זאת במחאה על מדיניות הממשלה נגד כניסת פליטים ומהגרי עבודה. עיקר מחאתם מופנה כנגד כוונת הממשלה להקים את מתקן כליאה למסתננים בגבול מצרים. הייליה מנגסטב, נציג הקהילה האריתראית בישראל, סיפר לוואלה! חדשות כי בהפגנה המתוכננת ליום שישי הקרוב בתל אביב יצאו בקריאה רשמית לפתוח בשביתת הרעב בשבוע הבא.

בהפגנה שתתקיים ביום שישי בגן מאיר בתל אביב יקחו חלק ארגוני סיוע כגון אמנסטי וא.ס.ף (ארגון סיוע לפליטים ולמבקשי מקלט בישראל). אורית רובין, מנהלת סיוע פסיכו-סוציאלי בא.ס.פ, התייחסה להתארגנות לקראת ההפגנה ושביתת הרעב ומסרה כי "אלו צעדים משמעותיים שנעשים במטרה לדרוש את הזכויות ואת ההתנהגות הממשלתית ההולמת כלפי מבקשי המקלט והפליטים. המתקן המתוכנן בדרום הוא פתרון קשה ולא הומני שמטרתו לשים אזרחים במעצר במקום להתנהל כלפיהם בצורה הוגנת".

בתוך כך, מוקד הסיוע לעובדים זרים שיגר מכתב בהול לראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, בעקבות הפגנה שיקיימו אחר הצהריים תושבי השכונות הדרומיות בעיר נגד הזרים. במכתב קרא מוקד הסיוע לפעול להרגעת הרוחות ולמנוע דברי הסתה של פוליטיקאים ואנשי ציבור. ארגון הסיוע כתב כי "אנו חוששים שההפגנה המתוכננת עלולה לגרום למי ממשתתפיה לפעול נגד הפליטים בעיר. אנו קוראים להתערבותך המידית על מנת לנסות ולמנוע אסון ומקרי אלימות של התושבים נגד זרים".

בשל ההפגנה המתוכננת, מספר בתי ספר בדרום תל אביב בהם לומדים ילדי זרים החליטו לשחרר את התלמידים מוקדם כדי שלא ייקלעו להפגנה. בין היתר, הילדים במועדונית של בית הספר ביאליק רוגוזין ישוחררו ב-16:00 במקום ב-18:00 וזאת מחשש שיותקפו על ידי מפגינים זועמים. המוקד גם יפעיל מתנדבים שילוו את התלמידים מבתי הספר הביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully