וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "אין ערובה שהמצב בעזה לא יידרדר"

יהושע בריינר ופנחס וולף

21.12.2010 / 12:37

בישיבה של ועדת החוץ והביטחון, התריע רא"ל אשכנזי מפני הידרדרות המצב ברצועת עזה, ואמר כי "המציאות שברירית". הרמטכ"ל הורה באופן אישי על התקיפה שבוצעה הלילה בעזה

רויטרס

(צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר ורויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי, התייחס הבוקר (שלישי) לירי הרקטות לעבר יישובי הדרום. בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אמר אשכנזי כי "המציאות שברירית ונפיצה. רוב הפעילות החבלנית מכוונת נגד פעילות של צה"ל מעבר לגדר. אנחנו פועלים במרחקים של עשרות ומאות מטרים מעבר לגדר כדי למנוע פעילות חבלנית עוינת לעבר ישראל. בשנה האחרונה היו 112 פיגועים נגד כוחותינו ו-60 מחבלים נהרגו. אתמול תקפנו מחסנים של חמאס ומנהרות. אין לנו ערובה שהמצב לא יידרדר".

בצה"ל מייחסים את העלייה במספר אירועי הירי אל עבר ישראל בשבועיים האחרונים, למעורבות גוברת של חמאס באירועים נגד ישראל. במערכת הביטחון מזהים כי בניגוד לעבר, חמאס מאפשר ולעיתים אף מדרבן ארגונים אחרים ברצועה לבצע ירי של פצצות מרגמה ורקטות אל עבר שטח ישראל.

בהערכות מצב פנימיות בצה"ל זיהו עוד כי ההרתעה הישראלית שהושגה לאחר מבצע "עופרת יצוקה" עדיין נשמרת. עם זאת, בשל לחצים פנימיים בתוך רצועת עזה, מאפשר חמאס גם לארגונים כדוגמת "ועדות ההתנגדות" ו"הג'יהאד האיסלמי" לפעול נגד ישראל. זאת במטרה לבחון כיצד תגיב מערכת הביטחון הישראלית.

בעקבות ההסלמה במתקפות הירי מהרצועה, החליט הרמטכ"ל אשכנזי לבצע הלילה סדרת תקיפות חריגה בעזה, כאשר המטרות הן מבנים ומתחמים של חמאס. בפעילות הותקפו קרוב לשמונה יעדים, באחת מהתקיפות המשמעותיות ביותר שביצע צה"ל מאז סיום מבצע עופרת יצוקה בעזה. כמו כן, נפגעו בתקיפות חמישה מפעילי הארגון.

במערכת הביטחון מעריכים, כי ההסלמה הנוכחית תימשך. על פי ההערכות, הארגונים בעזה יתמקדו בפעולותיהם במרחב גדר המערכת כאיזור החיכוך העיקרי עם כוחות צה"ל, וכן בירי של פצצות מרגמה אל עבר הכוחות וכן אל עבר היישובים הסמוכים לגדר.

הבוקר נפצעה נערה בת 14 באורח קל כתוצאה מנפילת רקטת קסאם בשטח קיבוץ במועצה האזורית חוף אשקלון. הנערה שנפגעה מרסיסים פונתה לקבלת טיפול בבית החולים ברזילי באשקלון. בנוסף לקו ארבעה בני אדם בחרדה. הרקטה התפוצצה בין גן ילדים לבריכה בקיבוץ והדי הפיצוץ נשמעו בכל האזור. בנוסף דווח כי כתוצאה מהנפילה נגרם נזק למספר מבנים בקיבוץ.

ראש המועצה האזורית אשכול חיים ילין, התייחס לירי באזורו ואמר, כי "באזור מתנהלת מלחמת התשה ושהממשלה תפסיק למכור את המצב הנוכחי בתור רגיעה זמנית. זה לא רק הקסאמים או פצצות המרגמה שנורו לעבר האזור, זה גם התרעות חוזרות ונשנות על כוננות מפני אפשרות של ירי. דבר המאלץ את התושבים לשהות זמן רב במרחבים מוגנים או בסמיכות להם מבלי יכולת לצאת לעבודה או לכל פעילות שגרתית אחרת. מבחינתנו לא הייתה כאן אף פעם רגיעה. זאת המצאה של הממשלה והתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully