וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר אייל נחמיאס

21.12.2010 / 11:03

הכלב שלכם עייף כל הזמן, משתין בלי להרים רגל, אין לו כלום, אבל לא יודעים באיזו תכיפות להגיע לווטרינר? לד"ר נחמיאס כל התשובות

כלב משתין. ShutterStock
יש כלבים שלא מרימים רגל/ShutterStock

הכלב שלי אינו מרים רגל כשהוא משתין, והוא כבר בן שנה. עלי לדאוג?

אין סיבה לדאגה בנושא מאחר והרמת הרגל עשויה להגיע מאוחר יותר עם ההתבגרות המינית. לפעמים יש זכרים שנוח להם לא להרים רגל מסיבות אורתופדיות ובעיות מפרקים וכאן באמת יש מקום לבדוק אם לא מדובר בבעיית אגן למשל. ניוון פרק הירך מלווה בהגבלת תנועה ועלול לגרום לכלב לוותר על הרמת הרגל המסורתית.

כלב עייף. ShutterStock
לעייפות פתאומית יש הסבר/ShutterStock

הכלבה שלי, גולדן רטריבר בת 5, מגלה סימני עייפות מוזרים ובלתי קבועים. היא יכולה לקפוץ ולהשתולל ופתאום לשבת בפינה ולנמנם. מה יכולה להיות הסיבה?

עייפות פתאומית לא מוסברת עלולה להעיד על בעיית לב או כלי דם ועשויה להסביר את החולשה הפתאומית לאחר מאמץ. ייתכנו בעיות שונות אחרות נפוצות בגזע כמו למשל תת פעילות של בלוטת התריס. שווה מאד לגשת לווטרינר לבדיקה של הלב - הרופא יקשיב לדופק , ימליץ על בדיקות נוספות כמו א.ק.ג, לחץ דם וצילומי חזה. בדיקות דם לאבחון מחלות שונות חשובות להגעה לאבחנה מדויקת. לפעמים מדובר גם בחוסר תזונתי של אנזים מסוים או מרכיב מזון שלא נמצא במזונה ודורש החלפת מזון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כלבת בולדוג בהריון. ShutterStock
יתרון לעיקור לפני ייחום ראשון/ShutterStock

כדאי לעקר גורה לפני הריון ראשון? יש לזה משמעות בכלל?

יש יתרון לעיקור בגיל צעיר לפני הריון ולפני ייחום ראשון או שני ביתרון מניעתי לגידולי עטין (כמו סרטן השד בנשים) בגיל מאוחר יותר. הוכח כי כלבות שעוקרו לפני ייחום ראשון או שני כמעט לא חלו בכך ולא סבלו מדלקות רחם . אני ממליץ לעקר לקראת גיל 7-8 חודשים כך השלד כבר התפתח יפה, אין סיכוי לדלקות רחם וגידולי עטין ומרוויחים את המקסימום מבחינה בריאותית עבור הכלבה. יש מקומות שאף מעקרים בגיל מאד צעיר כמו 3 חודשים, אך כאן הוכח כי עיקור מוקדם מדי עלול להוביל לשיעור גבוה יותר של בעיות חוסר שליטה על השתן לעומת כלבות שעוקרו בגיל שציינתי.

גולדן רטריבר בדיקה וטרינר. ShutterStock
מומלצת בדיקה אחת לשנה./ShutterStock

פעם בכמה זמן צריך לקחת כלב בריא לווטרינר? אילו בדיקות הוא צריך לעשות ולמה?

כלב בריא צריך בדיקה תקופתית אחת לשנה לפחות באופן יסודי ואז התייעצות עם הווטרינר לגבי תזונה נכונה, בעיות עור, פרווה, טיפול בשיניים, איתור מוקדם של גושים ומסות, בעיות מפרקים עיניים ועוד. עם זאת, טיפול נגד תולעת הפארק ניתן כל שלושה חודשים במרבית אזורי הארץ ולכן הווטרינר יראה את הכלב לעיתים תכופות יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully