וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה בצה"ל: אלפי כדורי M-16 נגנבו מבסיס

יהושע בריינר

21.12.2010 / 11:03

אלמונים חדרו באישון לילה לבסיס האימונים של חטיבת כפיר והצליחו לגנוב ממחסן הנשק אלפי כדורי רובה מסוג M-16. גורמים בצה"ל מבקרים: "הם היו יכולים גם לבצע אירוע חבלני"

מחדל אבטחתי בבסיס צה"ל בבקעת הירדן: אלמונים חדרו בלילה שבין ראשון לשני לבסיס והצליחו להימלט מהמקום עם אלפי כדורי רובה מסוג M-16. בעקבות הפריצה, החלו כוחות גדולים של צה"ל בסיוע גששים לפתוח במרדף אחר הפורצים, אך אלה הצליחו להימלט. עם זאת, במהלך ניסיון המילוט, הפילו הפורצים תיק ובו מירב התחמושת שנגנבה.

המקרה אירע בבסיס האימונים החטיבתי של חטיבת כפיר שבבקעת הירדן. ככל הנראה, הפורצים ביצעו מעקב ממושך אחר שעות הסיור בבסיס, חתכו את הגדר והצליחו לחדור למתחם החטיבה. הם הגיעו למחסן החטיבה והצליחו לגנוב מתוכו אלפי כדורים.

"מדובר באירוע חמור מאוד", אמרו גורמים צבאיים לוואלה! חדשות. "באותה קלות שבה נכנסו ולקחו עמם כדורים, הם היו יכולים גם לבצע אירוע חבלני", הוסיפו. בחטיבת כפיר ובצה"ל מתחקרים את האירוע, ובמקביל נפתחה חקירה פלילית.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בנושא מתנהלת חקירת מצ"ח בשיתוף משטרת ישראל ובסיומה יועברו ממצאיה לחוות דעת ועיון הפרקליטות הצבאית".

יש לציין, כי בחודשים האחרונים סובלים יישובים בבקעת הירדן מגל גניבות בבתיהם. בין היתר, נגנבו מספר כלי נשק אישיים של תושבים ובעקבות כך אף שקלו בצה"ל את האפשרות לאפסן את כלל הנשקים האישיים במקום אחד וליטול אותם מהאזרחים. עם זאת, בשלב זה לא ברור האם יש קשר בין גל הפריצות ביישובים לאירוע החדירה לבסיס.

לפניות לכתבנו הצבאי - joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully