וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: איש דת קרא להרוג את בכיר האופוזיציה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.12.2010 / 7:00

לפי פסק ההלכה, עונשו של אל-בראדעי, שהיה בעבר יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית, הוא מוות, כיוון שקרא למרי אזרחי במצרים. עם זאת הדגיש הפוסק כי רק לשלטונות יש את הסמכות לפעול נגדו

זעזוע במצרים: איש דת בכיר ממחוז אל-בחירה שמצפון-מערב לקהיר, פרסם אמש (שני) פסק הלכה המתיר לשלטונות במדינה להרוג את בכיר האופוזיציה ויו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשעבר, ד"ר מוחמד אל-בראדעי. בכירי דת ממוסד אל-אזהר, הנחשב למוסד הדתי החשוב ביותר במצרים, תקפו את פסק ההלכה וכינו אותו "עבירה על החוק ופגיעה בהלכה המוסלמית".

על אף הביקורת הנוקבת שהוטחה נגדו, התייצב השייח' מחמוד לוטפי עאמר מאחורי פסק ההלכה שפרסם והסביר: "הוצאתי את פסק ההלכה הזה תוך הסתמכות על הוכחות הלכתיות מהקוראן ומהסונה. ד"ר אל-בראדעי ותומכיו קוראים לפתוח במרד אזרחי, דבר שעלול להצית עימותים בשטח. מי שמעוניין להצית עימותים צריך להיהרג".

בשבוע שעבר קרא אל-בראדעי לאזרחי מצרים לפתוח במרי אזרחי שקט אם לא תשונה החוקה במדינה. "על המשטר המצרי להבין כי זכותנו לצאת בהפגנות שקטות בדרישה לשינוי", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "אם לא תהיה לנו ברירה, ניאלץ לפתוח במרי אזרחי שקט. אם לא תהיה לעם המצרי ברירה – לא יהיו מנוס מאלימות. אף מצרי לא מעוניין בכך, כולל המשטר עצמו, כך אני מקווה".

"פגיעה בהלכה האיסלמית"

השייח' לוטפי עאמר הוסיף ואמר כי אין ספק שבקריאתו של אל-בראדעי לתומכיו יש קריאה למרד בשלטונות. "כל אלו שתוקפים את פסק ההלכה שלי לא סיפקו ולו הוכחה אחת מההלכה הסונית או מהקוראן שמפריכה אותו". יחד עם זאת הבהיר השייח' עאמר כי לאזרח הפשוט אין זכות לקחת את החוק לידיים ולשפוך את דמו של אל-בראדעי: "רק לממשלה יש זכות לכלוא את אל-בראדעי, להעמידו לדין ולהוציאו להורג, או לכלואו".

אחד מבכירי אנשי הדת במוסד אל-אזהר, ד"ר סעד א-דין אל-הילאלי, אמר בתגובה לפסק ההלכה כי נעצב לשמוע את דברי השייח' לוטפי עאמר. "אני סבור שהוא הזדרז לפרסם את פסק ההלכה הפגום הזה. איני מצליח להבין כיצד הוא הגה אותו בכלל, שכן מדובר בפגיעה בהלכה האיסלמית", אמר אל-הילאלי .


אל-הילאלי הוסיף כי "איננו חיים יותר בתקופת הח'ליפים האיסלמים. אנחנו חיים במדינה מודרנית ודמוקרטית, בעלת חוקים ברורים לשביתות ולמרי אזרחי. החוק שולט במדינה ואם אל-בראדעי עובר על החוק, הוא ייענש על פיו. המדינה יודעת היטב מה לעשות בכל מקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully