וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בארגוני הנשים: "מתנגדים להפלות כמו באירן"

ארגוני הנשים הגיבו בזעם לקריאת הרבנות הראשית לרבנים הכלליים לנאום נגד הפלות. "אין טעם אפילו לנסות ולהסביר להם את מושג זכות האישה על גופה"

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה בעיריית תל אביב, תמר זנדברג, התייחסה הערב (שני) לקריאתם של הרבנים הראשיים לישראל לרבנים הכלליים לנאום בפני קהילותיהם בשבת הקרובה נגד הפלות. לדברי זנדברג, "ההתבטאות הזו מוכיחה שוב מדוע יש לבטל את משרות הרבנים בשירות המדינה שבכסות ציבורית מטיפים לפרימיטיביות, שוביניזם ושואפים להחזיר אותנו מאות שנים אחורה. אין טעם אפילו לנסות ולהסביר לרבנים המכובדים את מושג זכות האישה על גופה או את גורלם הפוטנציאלי של ילדים לא רצויים, שהם מטיפים להולדתם".

רונית ארנפרוינד-כהן, מנהלת האגף לקידום מעמד האישה בויצ"ו, התייחסה אף היא לקריאה ואמרה כי "ההפלות הן זכותן המלאה של הנשים. מדינה מחויבת לתת שירות לנשים, בין אם הן בוחרות להפיל או לא, כמו כל שירות רפואי אחר. בעצם זה שהמדינה מקיימת ועדות הפלה שקריות, הדבר מבזבז כסף וגורם עגמת נפש בלתי ראויה לנשים. צריך להעביר את הכסף מהוועדות לסל הבריאות ושהנשים יחליטו. הרבנים צריכים להתמקד בפירוש ההלכה ולא לחייב את כלל החברה בפסיקות הוועדות".

נורית צור, מנכ"לית שדולת הנשים, אמרה בתגובה כי "עניין ההפלות הוא אכן בעיה חברתית, אבל הסתכלות הרבנים אליו אינה נכונה. הרבנים צריכים לשאול את עצמם איך עוזרים לנשים להתמודד עם הפלות, איך לתכנן הריון, איך להגביר את הרגישות והחינוך אצל נשים, בסופו של דבר שאישה רוצה לעשות הפלה, זכותה לעשות כל העולה ברצונה עם גופה".

גם ח"כ אילן גילאון (מרצ) הגיב לקריאת הרבנים ואמר "מעורבותם ההולכת וגוברת של רבנים בחיי הכלל והפרט נושאת אופי פולשני, מטריד ואפל. ראוי שפרנסי הציבור יזכרו שהם עובדי מדינה הממונים על ידי כלל הציבור ויצמצמו את עצמם באופן ההולם את מקומם בחברה פלורליסטית והטרוגנית. אירן זה לא כאן".

"הרוב המכריע של ההפלות אסור"

הרבנים הראשיים לישראל יצאו הערב בקריאה לרבנים לנאום בפני קהילותיהם בשבת הקרובה נגד הפלות. במכתב החתום על ידי הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר, נכתב כי "הרוב המכריע של ההפלות הינן בלתי הכרחיות ואסורות באיסור חמור על פי ההלכה, משום שאין בהם משום פיקוח נפש לאם".

במכתבם מציגים הרבנים נתונים לפיהם במדינת ישראל מתקיימות בכל שנה כחמישים אלף הפלות, מתוכן כ-30 אלף לא חוקיות. על כך כותבים הרבנים במכתב כי "מועצת הרבנות הראשית הביעה זעזוע מן הנתונים המחרידים הללו, המצביעים על כך שמדובר במגפה של ממש ובאבדן עשרות אלפי נפשות יהודיות בכל שנה ושנה". עוד עולה מהמכתב כי הרבנות הראשית הקימה ועדה מתוך מועצת הרבנות הראשית לישראל למלחמה בהפלות אשר בראשותה עומד רבה של באר שבע, הרב יהודה דרעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully