וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנות נגד הפלות: "הן הפכו למגפה"

מוטי לוי

20.12.2010 / 17:59

הרבנות הראשית קוראת לרבנים לנאום בפני קהילותיהם נגד הפלות. במכתב שפרסמו, הביעו מצגר ועמאר זעזוע מ"הנתונים המצביעים על אבדן של עשרות אלפי נפשות יהודיות בכל שנה"

הרבנים הראשיים לישראל יוצאים הערב (שני) בקריאה לרבנים לנאום בפני קהילותיהם בשבת הקרובה נגד הפלות. במכתב החתום על ידי הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר, נכתב כי "הרוב המכריע של ההפלות הינן בלתי הכרחיות ואסורות באיסור חמור על פי ההלכה, משום שאין בהם משום פיקוח נפש לאם".

במכתבם מציגים הרבנים נתונים לפיהם במדינת ישראל מתקיימות בכל שנה כחמישים אלף הפלות, מתוכן כ-30 אלף לא חוקיות. על כך כותבים הרבנים במכתב כי "מועצת הרבנות הראשית הביעה זעזוע מן הנתונים המחרידים הללו, המצביעים על כך שמדובר במגפה של ממש ובאבדן עשרות אלפי נפשות יהודיות בכל שנה ושנה". עוד עולה מהמכתב כי הרבנות הראשית הקימה ועדה מתוך מועצת הרבנות הראשית לישראל למלחמה בהפלות אשר בראשותה עומד רבה של באר שבע, הרב יהודה דרעי.

התזמון של הוצאת המכתב קשור לפרשת שמות שתיקרא בשבת הקרובה בבתי הכנסת, בה נכתב כי המיילדות הימרו את פי פרעה מלך מצרים שהורה להם להשליך כל בן זכר ליאור ו"תחיינה את הילדים", מעשה שהוביל ללידתו של משה רבנו. במכתבם קוראים הרבנים הראשיים לכל הרבנים בישראל להעלות בדרשותיהם השבועיות את "עידוד הילודה בעם היהודי ומניעת הפלות שאינן הכרחיות".

ד"ר אליהו שוסהיים, יו"ר אגודת אפרת הפועלת למניעת הפלות, המוזכר במכתבם של הרבנים הראשיים כמי שהפנה את תשומת לבם לנושא, אמר לוואלה! חדשות כי "מבחינה רפואית, כשההיריון אינו מסכן את האישה, אני יכול להבטיח שאם היא תמשיך בהיריון היא לא תצטער על כך, וזה מניסיון עם קרוב ל-45,000 מקרים בהם טיפלנו". לדברי ד"ר שוסהיים טענותיו נגד ההפלות אינן דתיות, ערכיות או מוסריות אלא רפואיות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully