וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: תושב מזרח י-ם יורחק מביתו בצו מנהלי

יהושע בריינר

20.12.2010 / 16:48

אלוף פיקוד העורף עומד להוציא צו הרחקה מנהלי לפעיל ערבי המתגורר בשכונת סילוואן במזרח ירושלים, אשר ימנע ממנו לשהות בעיר. הפעיל: "החליטו לגרש אותי מהבית בלי כתב אישום"

לראשונה מאז החלו העימותים בשנים האחרונות בשכונת סילוואן במזרח ירושלים, תפעל מערכת הביטחון להוציא צו מנהלי כנגד אחד הפעילים הערבים בשכונה אשר ימנע ממנו לשהות בה.
לוואלה! חדשות נודע כי המשטרה הודיעה בימים האחרונים לפעיל המדובר, עדנאן ג'ית, המתגורר בשכונת אל-בוסתן בסילוואן, כי בכוונת אלוף פיקוד העורף יאיר גולן להוציא נגדו צו הרחקה מנהלי למשך ארבעה חודשים שיאסור עליו לשהות בכל אזור ירושלים. על פי הצפוי, יוצא הצו תחת הנימוק של "טעמים ביטחוניים", בשל מידע מודיעיני המצביע על כך כי המשך שהותו של ג'ית בשכונה יוביל לחשש לשלום הציבור.

שכונת אל-בוסתן בסילוואן נחשבת בשנה האחרונה לאחד ממוקדי המתיחות במזרח ירושלים. זאת, בין היתר, על רקע כוונת העירייה להרוס בשכונה עשרות בתים שנבנו לדבריה בניגוד לחוק. על שטח השכונה מתוכנן גם לקום אתר מורשת לעיר דוד, אולם לטענת התושבים כוונת העירייה היא להקים במקום מבנים שיאוכלסו על ידי יהודים.

"אחרי שכבר חודשים ארוכים מערכת הביטחון מטרידה אותי", סיפר ג'ית לוואלה! חדשות. "עכשיו הם החליטו לגרש אותי מהבית שלי, בלי כתב אישום ובלי כלום. אני בטוח שאחרי שאורחק הם ידאגו להרחיק מפה עוד אנשים, למרות שכל הפעילות שלנו היא חוקית ונעשית בדרכים דיפלומטיות".

ג'ית ערער על הכוונה להוציא נגדו את צו ההרחקה, כשהוא חושש כי האינטרסים שעומדים מאחורי החלטתו של האלוף גולן הם לא ביטחוניים. "הם רוצים לעשות פה גן כי הם אומרים שכאן טייל דוד המלך כשהיה לו משעמם. בפועל, אני בטוח שכאשר ירחיקו אותי וגם אחרים מכאן הם יתחילו להרוס כאן את הבתים. הם מנסים לגרש את הערבים והפלסטינים מפה ולהביא במקומנו מתנחלים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדברים כי "לאלוף פיקוד העורף הוצג מידע ביטחוני ומודיעיני הקושר את מר ג'ית לפעילויות הנוגעות לשלום הציבור בשכונות העיר ירושלים, כגון הפרות סדר בסילוואן. האלוף גולן הינו הגורם המוסמך, לפי תקנות ההגנה לשעת חירום, להורות על הרחקתו משטח מוגדר, בהתקיים מידע המצביע על חשש לשלום הציבור, לבקשת גורמי הביטחון. בתקנות נעשה שימוש במקרים מתאימים. הנדון הגיש השגה על הכוונה והנושא נמצא בבחינה".

יש לציין כי מקרים בהם פוגע אלוף פיקוד העורף בחופש התנועה של אזרחים ישראלים בשטחי המדינה הנמצאים תחת פיקודו הינם חריגים. בין המקרים הבודדים ניתן לציין את מרגל האטום מרדכי ואנונו, ובשנה האחרונה גם את הרחקתו של פעיל הימין נריה אופן משכונות פסגת זאב ונווה יעקב בירושלים.

לפניות לכתבנו הצבאי: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully