וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת החשוד ברצח ברחובות: "כשל של הרשויות"

"הכתובת הייתה על הקיר", כך טוענים בני משפחתו של הצעיר מרחובות שרצח בצהריים לפי החשד את אביו. לטענתם, "מערך בריאות הנפש כשל בתפקידו". משרד הבריאות: "הטיפול הסתיים"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: עידן גוראל, קריינות: אביב אברמוביץ')

בני משפחתו של הצעיר מרחובות, החשוד כי רצח היום (שני) את אביו במהלך ריב, האשימו את גורמי בריאות הנפש באירוע. לטענת בני המשפחה, בתקופה האחרונה חלה הידרדרות מוחשית במצבו הנפשי של החשוד ברצח וזאת נוכח מותה של סבתו ופרידתו מבת זוגו. גיסו של הנרצח, שמעון מלכה ששימש בעבר כסגן ראש עיריית רחובות אמר כי "אביו וכל המשפחה סביבו, עשו מעל ומעבר בשבילו ואפילו בנו לו במיוחד יחידת דיור בבית. הגורמים של מערך בריאות הנפש הם אלה הגורמים שכשלו בתפקידם".

עוד אמרו בני המשפחה כי מצבו הנפשי של החשוד ברצח הורע לפני מספר שנים וכל המשפחה התגייסה יחדיו בשביל לעזור. לדבריהם, החשוד הסתבך עם החוק מספר פעמים ואף ריצה עונש מאסר. מצבו המעורער בזמן האחרון גרם לבני המשפחה לפנות לשירותי הרווחה. מלכה סיפר כי "פנינו אליהם, אבל הם לא עשו דבר. הכתובת פה הייתה על הקיר. צעקנו והזהרנו אבל איש לא הקשיב".

בני המשפחה טוענים כי כבר אתמול העבירו פנייה לבית החולים לחולי נפש בנס ציונה, אך אלו סירבו לאשפז אותו וכי פנייה נוספת לשירותי הרווחה בנוגע למצבו של הבן נעשתה על ידיהם עוד הבוקר, אך גם פנייה זו לא התקבלה.

גורם המקורב לשירותי הרווחה בעיריית רחובות שהיה בזירת האירוע משעות הבוקר סיפר לוואלה! חדשות כי "מיד עם היוודע המקרה גורמי הרווחה הגיעו לזירה. המשפחה גוללה בפניהם את ההתנהלות מול בריאות הנפש. לטענת המשפחה, הם לא קיבלו את המענה הראוי מבריאות הנפש, למרות שפנו אליהם. למשפחה לא הייתה תלונה כלפי גורמי הרווחה, להיפך, הם דאגו לשבח את העובדים במקום על התגובה המהירה ועל המענה".

משרד הבריאות התייחס אף הוא לטענות. מהמשרד נמסר כי "בעבר טופל החשוד ברצח על פי צו שיפוטי. הטיפול הסתיים בהתאם להוראות החוק ובניגוד להמלצת הגורמים המטפלים".

שמע מוזיקה בזמן השבעה

בני המשפחה סיפרו לחוקרי המשטרה כי במשך תקופה ארוכה היחסים בין האב לבנו היו מעורערים. לדבריהם, אתמול התפתח ביניהם ויכוח נוסף, שבמהלכו פנו בני המשפחה לאמו של הבן, החיה בנפרד מהאב, וביקשו שתיקח את הבן להשגחתה, אך הדבר לא קרה.

במהלך היום שהה הבן ביחידת הדיור הסמוכה לבית אביו בה התגורר. בני המשפחה סיפרו כי בשלב מסוים, החל הבן להשמיע מוזיקה בקולות רמים וזאת כשקרוביו יושבים שבעה בסמוך. אביו נכנס לחדרו על מנת לבקש ממנו שינמיך את המוזיקה ולפי החשד התפתח ויכוח בין השניים שבמהלכו דקר הבן את אביו ונמלט מהמקום.

בני המשפחה ששהו באותה עת בבית, שמעו את קולות המריבה הבוקעים מחדרו של הבן, וכאשר נכנסו פנימה גילו את האב מתבוסס בדמו על הרצפה. הם הזעיקו למקום את מד"א והמשטרה, שפתחה במצוד אחר הבן. כעבור שעה אותר הבן ונעצר, כשהוא מסתתר במבנה נטוש מרחק לא רב בבית האב.

אחת מהשכנות סיפרה כי "מדובר בנער שלאורך השנים היו להוריו בעיות רבות איתו והם ניסו לעזור לו ככל שביכולתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully