וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי לשרים: הפסיקו את ההסתה, אתם קורעים את העם

פנחס וולף

20.12.2010 / 15:48

יו"ר ש"ס תקף בחריפות את שותפיו לקואליציה ובמהלך ישיבת סיעתו אמר כי "בזמן האחרון גוברת ההסתה נגד החרדים". עוד אמר ישי: "בליכוד יוצרים תחרות מחשש מיאיר לפיד, מי יכה בחרדים"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת)

שר הפנים אלי ישי (ש"ס) תקף בצהריים (שני) בחריפות את המפלגות החילוניות בכנסת וטען כי הן מנהלות קמפיין הסתה נגד הציבור החרדי. במהלך ישיבת סיעת ש"ס שהתקיימה בכנסת אמר ישי כי "לצערנו הרב, בזמן האחרון גוברים גלי ההסתה נגד ציבור דתי מסורתי, חרדי, שומרי תורה. הדבר הזה קורה כתוצאה מכך שהמפלגות השונות מבינות שמה שיכניס אותן למהדורות החדשות או למבזקים, זה רק אם הן יכו בחרדים. לצערי, חלק מהמפלגות עושת מאבק על גב החרדים".

ישי תקף בין היתר את מפלגת הליכוד של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "הליכוד נאבק עם ישראל ביתנו, העבודה עם קדימה, כאילו אנחנו בשנת בחירות. חלק גדול מהמפלגות האלה, הציבור שלהן הוא דתי חובש כיפה והוא לא יבחר בהן. אני קורא למנהיגי המפלגות לעצור את גל ההסתה הזה. בנושא המדינה הכל בסדר? הנושא הביטחוני מובטח? המנהיגים האלה פועלים בניגוד למצביעים שלהם. אני קורא למנהיגים להפסיק את ההסתה, זה יוצר שסעים מיותרים לחלוטין. בציבור החרדי יש שוני גדול מאוד, בזכות זה שהובלתי הכשרה מקצועית גדולה, זה ניתן לביצוע כאשר מתאימים לציבור החרדי הכשרה מקצועית".

עוד אמר יו"ר ש"ס כי "זו מצווה גדולה להתפרנס. כשהייתי שר העבודה ושר התמ"ת הכשרנו עשרת אלפים סטודנטים באקדמיה, זה התחיל לפני למעלה מעשור. יש פה גידול של אלפי אחוזים, בכל המקצועות, ללא יוצא מן הכלל. לא ביקשתי מעולם שוויון זכויות, תנו לסטודנטים החרדים 50% משל הסטודנטים הכלליים. אני רוצה להילחם בשבילם ושיקבלו יותר מהחרדים. גם בנחל החרדי יש שם 4,500 חיילים לוחמים. הם מבקשים לגייס עוד גדוד או שניים אבל אין תקציב, אז למה תוקפים את החרדים? לצערי הרב תקפו את החרדים, אמרו שהם לא מתגייסים ולא תורמים. כשהתאימו לאוכלוסייה את ההכשרה, יותר אנשים יצאו לעבוד וללמוד, אבל צריך להתאים את זה לצרכים שלהם".

בהמשך שב השר ישי לתקוף את חבריו לממשלה ואמר כי "אותם שרים בכירים מנהלים על גבינו קמפיין. שרים רבים מהליכוד, העבודה וישראל ביתנו אמרו לי: 'איך אני אתמוך בך?, אחר כך אני אפול בפריימריז'. הליכוד יושבת בממשלה בזכות ש"ס, בזכותנו יש להם ממשלה. אני מזהה שבכירי הליכוד יוצרים תחרות מחשש מיאיר לפיד מי יכה יותר את החרדים ויזכה להיכנס לאתרי החדשות. אני קורא לחברי הממשלה להפסיק את ההסתה, אתם קורעים את העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully