וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריגול ישראלי במצרים? "האזנות וחטיפת תיירים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.12.2010 / 13:31

לפי הדיווחים, אישומים יוגשו בקרוב נגד חברי רשת ריגול שהאזינה למשרדי ממשלה והעבירה לישראל מידע על מיקום תיירים סינים ויפנים בסיני - כדי שזו תחטוף אותם במטרה "לפגוע בביטחון"

הפרקליטות במצרים עומדת להגיש בקרוב מאוד כתבי אישום נגד חברי רשת ריגול למען ישראל - כך דיווחו הבוקר (שני) כלי התקשורת במדינה. לפי הדיווחים במצרים, חברי הרשת, אזרחים מצרים, עסקו בהקמת מערכות האזנה במשרדי ממשלה, האזינו לשיחות בכירים והעבירו את תכנן לישראל. כמו כן, נטען בכמה מהדיווחים, תכננה הרשת לחטוף תיירים זרים בסיני, במטרה לפגוע במצרים. במשרד החוץ בישראל הבהירו כי הדיווחים האלו אינם מוכרים.

על פי רשויות התביעה המצריות, בראש הרשת עמדו שני ישראלים, שעזבו כבר את מצרים, ואזרח מצרי שגויס על ידם וסייע להם בגיוס פעילים נוספים. בכיר בתביעה המצרית, הישאם בדאווי, הציג לעיתונאים מסמך שבו מתועד מעצרו באוגוסט האחרון של אותו מצרי, טארק עבד אל-ראזק חוסיין בן ה-37, בעל חברה שעסקה בייבוא וייצוא. חוסיין, לפי התביעה, קיבל מהישראלים 37 אלף דולר תמורת מידע על עובדים בחברות טלקומוניקציה במצרים, בסוריה ובלבנון.

"התובע הכללי הורה על העברת עניינם של אותם שלושה - שני ישראלים שנמלטו ומצרי אחד שנעצר - בפני בית דין פלילי מיוחד לבטחון המדינה, באשמת ריגול למען ישראל ופגיעה בביטחון הלאומי", נמסר בסוכנות הידיעות הממלכתית MENA.

מהדיווחים בתקשורת המצרית על הפרשה, עולה עוד כי מנהלי הרשת גייסו בין היתר מנהלת יחסי ציבור של אחת מחברות התיירות במצרים, וסיכמו עמה שתעדכן אותו היכן נמצאים תיירים סינים ויפנים בחצי האי סיני - ובתמורה קיבלה סכום כסף. על פי הדיווח, בישראל תכננו להשתמש במידע הזה כדי לחטוף את אותם תיירים ולהעבירם לישראל לזמן קצר, "במטרה לפגוע במצב הבטחוני בסיני".

על פי הדיווחים, הרשת פעלה במשך חודשים ארוכים בתוך חברת התקשורת הלאומית המצרית, "מוביניל", ועמדה בקשר עם רשתות ריגול נוספות בלבנון וברצועת עזה. בכירים ב"מוביניל" הביעו "הלם ומבוכה" למשמע הדיווחים וסירבו להגיב.

כבר בסוף השבוע דווח בכמה כלי תקשורת ערביים על חקירה המתנהלת במצרים בעקבות חשיפת רשת ריגול ישראלית. בדיווחים נטען בין היתר כי החשודים הודו כי קיבלו בישראל הכשרה מידי שני אנשים בשם "אברהם גדעון" ו"אבי חרירי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully