וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדי יום עוברים 125 ילדים התעללות בישראל"

20.12.2010 / 12:33

מנתונים שפרסמה המועצה לשלום הילד עולה כי בשנה החולפת אירעו מעל 45,000 מקרים של התעללות בילדים. עוד עולה כי 75% מהילדים שנרצחו היו בני ארבע לכל היותר

טל אנגלנדר

(צילום:טל אנגלנדר, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

מנתונים שנחשפו הבוקר (שני) ביום עיון בנושא "רצח ילדים על ידי הוריהם" שנערך בבית החולים שיבא תל השומר, עולה כי בשנה שעברה דווח על 45,600 ילדים שנפלו קורבן להתעללות בישראל. המשמעות של מספר זה הוא שכל יום דווח על כ-125 מקרי התעללות בילדים.

הנתונים, אותם הציג מנכ"ל המועצה לשלום הילד ד"ר יצחק קדמן, הושוו לנתונים מקבילים בארצות הברית. בשנה החולפת דווח על 763,000 מקרים של התעללות בילדים בארצות הברית. מהשוואה של מספר המקרים לעומת גודל האוכלוסייה עולה כי בישראל ישנפ פי שתיים ילדים שהופכים קורבן להתעללות, בהשוואה לארצות הברית.

עוד עולה מהנתונים כי כ-80% מהילדים שנרצחים בארצות הברית ו-75% מהילדים שנרצחים בישראל הם בגיל ארבע לכל היותר וכי יותר בנים נופלים קורבן לרצח מאשר בנות. הנתונים גם מראים כי אימהות מתעללות יותר מאבות וכי באופן כללי ברוב הפעמים המתעללים בילד הם הוריו. 80% ממקרי ההתעללות מבוצעים על ידי ההורים ו-20% מבוצעים על ידי קרוב משפחה אחר.

בשמונה השנים האחרונות, אירעו 42 מקרי רצח של ילדים בישראל. 12 נרצחו במכות, חמישה הוטבעו למוות, שלושה ילדים הושלכו מרכב, חמישה נורו למוות, ארבעה נחנקו למוות, שלושה נדקרו למוות ושניים נשרפו למוות. מהנתונים גם עולה כי התפלגות מקרי הרצח לא זהה לאורך חודשי השנה וכי בתקופות בהם ילדים נמצאים בחופשות מהלימודים - בקיץ ובחגים, נרשמת עלייה במקרי הרצח.

ביום העיון נשא דברים גם שר הרווחה יצחק הרצוג. בנאומו אמר כי אין דרך לתאר את תופעת רצח הילדים. "אם אתה אומר את המילה טירוף אתה פוטר בקלות את ההורה. אם אתה אומר את המילה מחליא אתה לא מתאר את עצמת האסון הנורא. זה מנוגד לא רק לטבע האנושי אלא לכל מה שאנו חושבים כבני אדם על עולם המושגים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully