וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט: "מפקירים את בני ולא מודים בכך"

אריאל נוי

20.12.2010 / 10:26

אביו של החייל החטוף נאם בכנס בת"א והאשים את רה"מ בכך שאינו אמיץ מספיק בכדי ליטול הסיכון בעסקת חילופי אסירים. לדבריו, לחלק מההנהגה קל יותר להתמודד עם חיילים שנהרגו מאשר עם חייל חטוף

יגור מזור

(צילום: יגור מזור, עריכת וידיאו: יאיר דניאל)

נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, נשא הבוקר (שני) נאום חריף בכנס ארגון יד לבנים במלון דן-פנורמה בתל אביב, בו תקף את הממשלה על אזלת ידה להשיב את בנו ואמר כי "מדינת ישראל מפקירה את בני, אין מילה או פועל מכובסים אחרים על מנת לתאר זאת". שליט, שהשתתף באירוע בהיותו אח שכול, המשיך והטיל את האחריות למצב על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"מדינת ישראל והעומד בראשה אינם מגלים אומץ להודות באי הצלחתם לשחרר את גלעד על ידי חלופות אחרות, ומאידך אינם מגלים את היושרה המתבקשת ולשלם את המחיר שנדרש היום עבור חייל צה"ל חי, ולו בכדי לעמוד מאחורי המחויבות שלה להחזיר שבוי לביתו", נאם האב, "מחויבות שנגזרת מערכי הרעות והערבות ההדדית שהיו נר לרגלנו במשך דורות רבים".

לדבריו, לחלק מההנהגה קל יותר להתמודד עם חיילים שנהרגו מאשר עם חייל חטוף בשל הסיכון שיש ליטול בעסקת חילופי שבויים. "לצערי הרב, יש לי חשש יותר מסביר, שהקברניטים, או לפחות חלקם, מעדיפים להתמודד עם חיילים שחוזרים בארונות עטופים בדגל הלאום, על פני מאמץ ולקיחת סיכונים בהצלתם בעודם בחיים", אמר.

שליט טען בנאום כי המשך החזקתו של גלעד בשבי תביא לפגיעה בערכיה של ישראל ועלולה לגרום לסדקים בנכונותם של צעירים לסכן את חייהם במסגרת השירות הצבאי. "מדינה שתפקיר - סופה להיות מופקרת, מדינה שתיטוש - סופה שתינטש", אמר, "והדברים נכונים בשדה הקרב כמו גם בזירות אחרות של סיכונים ואסונות".

נעם סיכם את הדברים ואמר כי "אני מתייצב בפניכם וזועק את זעקתו של גלעד, זעקתו האילמת מתוך חשכת הבור שבו הוא נתון כבר שנים רבות. התייצבו אל מול החמאס ואמרו: חייל אחד שלנו שווה אלפים משלכם, כי בזה כוחנו. ואם חלילה יחזרו לטרור , אנחנו מדינה חזקה, שתדע לטפל בהם". גלעד שליט נחטף ב-25 ליוני שנת 2006 והוא מוחזק על ידי החמאס כבר 1,640 ימים ולילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully