וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: ישראל מכשילה המאמץ להשיג שלום במזה"ת

ניר יהב

20.12.2010 / 9:42

לדברי ראש ממשלת טורקיה, על ארה"ב "ללחוץ על ישראל לשנות את מדיניותה הנוכחית שמכשילה את השגת השלום והיציבות באזור". הוסיף: על ישראל להתנצל על הרג הפעילים ב"מרמרה"

"כישלון המאמצים האמריקאים לשכנע את ישראל להאריך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות הוא מקור לדאגה רבה עבורנו". כך אמר (שני) ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בראיון לסוכנות הידיעות הסורית הרשמית. "התנהגותה האחרונה של ישראל מעלה חשדות האם היא באמת מעוניינת בשלום במזרח התיכון. היא דחתה את כל הקריאות וההפצרות הבינלאומיות והמשיכה לבנות בהתנחלויות, ובכך היא הפרה את החוק הבינלאומי והכניסה את מאמצי השלום למבוי סתום".

לדבריו, על ישראל לנהוג כמו סוריה ולהוכיח "בדברים ובמעשים" שהיא רוצה בכנות שלום. "על ארה"ב והאיחוד האירופי להבין את חשיבות המסלול הסורי והתיווך הטורקי במסלול זה, וללחוץ על ישראל לשנות את מדיניותה הנוכחית שמכשילה את השגת השלום והיציבות באזור". ארדואן הוסיף וגילה כי שיפור ביחסי טורקיה-ישראל יובילו "ללא צל של ספק" לשיפור בנושא המשא ומתן הישראלי-סורי.

ארדואן אישר כי באחרונה התקיימו מגעים בז'נבה בין נציגים ישראלים לטורקים במטרה לפתור את המשבר שפרץ בין המדינות. "לא שינינו את דרישותינו הנוגעות למתקפה הישראלית על ספינות הסיוע לעזה ולהריגתם של תשעת הפעילים הטורקים. היחסים בין ישראל לטורקיה יחזרו למקומם הטבעי לאחר שישראל תשלם פיצויים ותשגר התנצלות על התקרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully