וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים יחליטו אם לסבסד משכנתא לזוגות צעירים

פנחס וולף

20.12.2010 / 8:00

ועדת השרים לחקיקה תדון היום בהצעת חוק שהוגשה על ידי ח"כ מש"ס, לפיה המדינה תסבסד משכנתאות לצעירים בפריפריה. ההצעה הוגשה לאחר שאושר בטרומית חוק הגיור הצבאי, בניגוד לעמדת ש"ס

ועדת השרים לחקיקה צפויה לדון היום (שני) בהצעת חוק למתן סבסוד משכנתאות לזוגות צעירים בפריפריה. ההצעה הוגשה על ידי ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) בהנחיית יו"ר מפלגתו - שר הפנים אלי ישי - ומשרד האוצר מתנגד לה.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר, כי "המדינה תשתתף בהחזר המשכנתאות החודשי של רוכשי הדירות בפריפיריה כדי לסייע לזוגות צעירים להגשים את החלום לרכישת קורת גג, לעודד הגירה חיובית של אוכלוסייה חזקה וצעירה לפריפריה וכדי לעודד בנייה רוויה באזורים אלה".

בשבוע שעבר, לאחר אישור הצעת חוק הגיור הצבאי בקריאה טרומית בכנסת בניגוד לעמדת ש"ס ויהדות התורה, הנחה השר ישי את חברי הכנסת של מפלגתו ליזום ולהגיש הצעות חוק שיביכו את הקואליציה. על פי הנחייתו, הצעות החוק יעלו להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת גם אם הקואליציה תתנגד להן. בש"ס מקווים שההצעה לסבסוד משכנתאות לזוגות צעירים תזכה לתמיכה של סיעות האופוזיציה.

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, אמר אז בתגובה, כי "כל הניסיון לאתגר את הקואליציה הוא חרב פיפיות. אם ש"ס מעוניינת, ואני מאמין שהיא מעוניינת בתפקוד משותף שלנו, לא כדאי לעשות את זה. התנהלות כזאת יכולה להביא לבחירות מצד אחד, ומצד שני היא תשחרר גם מרכיבים אחרים בקואליציה להעלות נושאים שלא יהיו נוחים למפלגות החרדיות. אנחנו מנסים לשמור על האינטרסים של כל השותפים, אבל מי שלא יהיה מעוניין שמסגרת משותפת תעבוד ויביא לשבירת כל הכלים, לא נוכל להבטיח שנצליח לשמור גם על האינטרסים שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully