וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירים מפגינים: לא לבטל שנת השירות

19.12.2010 / 21:26

משרד הביטחון החליט להגביל את מכסת הצעירים הדוחים את שירותם הצבאי על מנת להתנדב לשנת שירות. הצעירים מוחים: "המדינה בוחרת לפגוע בהתנדבות בגלל שיקולים כלכליים צרים"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: דורון שטיין)

מחאת בני הנוער נגד משרד הביטחון: מאות צעירים המיועדים לשנת שירות, בוגרי שנת שירות ותומכים אחרים מתנועות נוער הפגינו בצהרים (ראשון) בגן וולובסקי בתל אביב נגד כוונת משרד הביטחון להקפיא את מכסת היוצאים לשנת שירות.

בכל שנה למעלה מ-4,000 בני-נוער, בוגרי י"ב, בוחרים לדחות את הגיוס לצה"ל בשנה אחת ולצאת להתנדב במסגרת שנת שירות או ללמוד במכינה קדם-צבאית חילונית. השנה, החליט משרד הביטחון להקפיא את המכסה, לטענתו בשל הצמצום בנתוני הגיוס והצורך ב"מילוי השורות". כתוצאה מכך, מאות בני נוער לא יוכלו לצאת לשנת שירות על אף רצונם להתנדב.

דניאל גולד בן ה-19 מאריאל, מארגן המחאה, פתח קבוצה בפייסבוק לפני שלושה שבועות שבה נוצר דיון ער בן אלפי צעירים אודות נושא דחיית שנת השירות. הדיון התפתח והבשיל היום למחאה צבעונית. "בני נוער שמתנדבים במסגרות שחשובות לחברה הישראלית, נותנים ערך מוסף למושג ההתנדבות", הוא אומר, "חבל שהמדינה בוחרת לפגוע בהתנדבות בגלל שיקולים כלכליים צרים".

בין המפגינים היה גם גיא שקד, סטודנט בן 19 מאוניברסיטת תל אביב שהתנדב לשנת שירות. שקד אמר כי מדובר במסלול איכותי שכולם נהנים ממנו, גם המדינה וגם המשתתפים. "יצאתי משנת השירות בנאדם ערכי יותר", הוא אומר, "בוגר יותר ותורם יותר לקהילה".

איתמר שי בן 20 מתנועת הצופים ביצע את שנת השירות שלו בשכונת שקמה ברמת גן. "המצב הסוציואקונומי שם היה קשה", הוא מספר, "פתחנו בשכונה שבט צופים. פעלנו נמרצות במועדון נוער ובשני בתי ספר, אחד שכונתי והשני לילדים בעלי צרכים מיוחדים. זאת חוויה שנותנת המון ניסיון חיים וגם מכינה אותך לשירות הצבאי. חוויה שמחנכת אותך לערכים של אהבת הארץ".

  • עוד באותו נושא:
  • שנת שירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully