וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל לחרדים: השירות - חלק מהחוזה עם המדינה

יהושע בריינר

20.12.2010 / 0:27

מספר שעות לאחר שהממשלה אישרה הסדר קצבאות לאברכים, הדגיש רא"ל אשכנזי את חשיבות הנשיאה בנטל. בשיחה עם סטודנטים חרדים אמר הרמטכ"ל כי "כמנהיגות אנו צריכים לטפל בבעיה"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: דורון שטיין)

ביום שבו אישרה הממשלה את ההצעה, לפיה אברכים הלומדים בכוללים ימשיכו לקבל קצבאות בחמש השנים הקרובות, התייחס הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי לסוגיית חלוקת הנטל. בנאום שנשא אמש (ראשון) בפני סטודנטים חרדים בקמפוס החרדי של הקריה האקדמי אונו, אמר הרמטכ"ל כי "המציאות שבה צעירים רואים את בני מחזורם לא מתגייסים, פחות ופחות נושאים בנטל השירות, ובעצם מקדימים אותם במקומות העבודה והלימוד לא תוכל להימשך לעד, ולכן כמנהיגות אנו צריכים לטפל בבעיה".

אשכנזי הוסיף כי "הערך של השירות הוא חלק מהחוזה עם המדינה ועל כל אחד לשרת לפי יכולתו. יש לעבור מחובת שירות לשירות חובה. אנו צריכים להיות רגישים ולכבד את מה שחלק מהמגזרים חושבים ולכן מי שאינו יכול לשרת בצה"ל, שיעשה שירות בכיבוי האש או שילך להילחם בתאונות דרכים במשטרה, או שילך למד"א. משימת הדור היא לשרת ואנו צריכים להעביר את המקל לדור הבא. השירות בצה"ל מבטא את אחד הערכים הלאומיים של המדינה, אחת המשימות של צה"ל זה לאפשר לכל מי שיכול לשרת שירות משמעותי".

הרמטכ"ל הדגיש כי צה"ל נחוש להמשיך בתוכנית לגיוס חרדים. לדבריו, "אני רואה את זה במבט צופה עתיד וכמי שעומד להיות אזרח אני אומר לכם שזה ניצחון של החברה לשבור את המחיצות הללו, להסיר את הבורות. אני לא רוצה לספר על חלק מהסיפורים של חרדים ששמעו על מה שהולך בצבא או חלק ממה שמפקדים חשבו שקורה בעולם החרדים. השילוב הזה לפי דעתי, זאת הנוסחה לקיים חברה שכולנו נרצה להיות שייכים לה".

עוד אמר אשכנזי כי "אנו ככלל בעד שילוב חרדים בצבא ובשוק העבודה. אנו חושבים שבעניין מתן הפטור ובעניין גילאי הפטור, עמדתנו היא שונה מזו של הממשלה. עמדתנו היא שהגיל הפטור צריך להיות מגיל 24-25 ואם מדברים על גיל צעיר יותר אז זה צריך להיות עם ילדים כי השוויון הוא חשוב. כל עניינו הוא לעשות את זה ענייני וצודק, הממשלה יודעת את עמדתנו".

עדכון ראשון: 19:27, 19.12.10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully