וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל השביתה: לא יוגש ערעור על זיכוי הנגבי

גלעד גרוסמן

19.12.2010 / 19:08

ועדת החריגים של פרקליטי המדינה דחתה בקשת פרקליטות מחוז י-ם לאפשר הגשת ערעור על פסק הדין בעניינו של הנגבי שזוכה מעבירות מרמה והפרת אמונים. המועד האחרון להגשת ערעור - יום ה

ועדת החריגים של ארגון הפרקליטים דחתה הערב (ראשון) בקשה של פרקליטות מחוז ירושלים לאפשר לה לערער על הכרעת הדין בעניינו של חבר הכנסת לשעבר צחי הנגבי - חרף השביתה של פרקליטי המדינה. המשמעות: אם השביתה לא תסתיים עד יום חמישי - פסק הדין בעניינו של הנגבי ייחשב לסופי ולא ניתן יהיה לערער עליו.

הפרקליטות ביקשה לערער על זיכויו של הנגבי מכיוון שאת משפטו הגדירו כ"ספינת דגל בתחום עבירת הפרת האמונים". בבקשה שהגישו לוועדת החריגים נכתב כי מדובר בתיק תקדימי שבו ניתנו הכרעות עובדתיות ומשפטיות בעייתיות ביותר. "התרת הזיכוי על כנו מחמת הגנה מן הצדק תעשה עוול נוראי לעניין", נכתב. ועדת החריגים קבעה שהבקשה של פרקליטות מחוז ירושלים אינה עומדת בקריטריונים המחמירים שקבע הארגון בתחילת החודש. בוועדה ציינו כי מתחילת השביתה לא אושרה הגשת ערעורים ועם כל הצער שבעניין גם בקשה זו לא תזכה לאישור.

בחודש נובמבר קבע בית משפט השלום בירושלים כי יש קלון במעשיו של הנגבי, שהורשע במתן עדות שקר במסגרת פרשת "המינויים הפוליטיים". בעקבות זאת, הושעתה כהונתו של הנגבי בכנסת באופן מיידי. בנוסף, בית המשפט הטיל על הנגבי קנס כספי בגובה עשרת אלפים שקלים.

עורכי דינו של ח"כ הנגבי פנו ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ולפרקליט המדינה, משה לדור. וביקשו מהם שלא להגיש ערעור מטעם המדינה על הרשעתו וגזר דינו של הנגבי. "אנו סבורים, כי לאור משך הזמן והמחיר ששילם צחי הנגבי, נכון וראוי לשים סוף להליך המשפטי בעניינו". במכתב ששלחו עורכי הדין, גרשון גונטובניק ועודד גזית, בשמו של הנגבי חזרו והעריכו השניים את הכרעת הדין בענייניו כ"מידתית" וככזו "ששני הצדדים יכולים למצוא בה נקודות לכף זכות". עורכי הדין הוסיפו כי ההכרעה התקבלה "בסופה של דרך ארוכה, של למעלה משבע שנות בדיקה, חקירה ומשפט, מאות עדים, מאה ושלושים ישיבות, ולמעלה מעשרים אלף עמודי פרוטוקול וסיכומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully