וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה בי-ם: מנעו סגירת ביה"ח "ביקור חולים"

אריאל נוי

19.12.2010 / 17:55

ביה"ח שהעניק סיוע ראשוני בפיגוע הקשה שפקד את ירושלים בקיץ 2001 נמצא בסכנת סגירה. מאות מעובדיו הפגינו נגד כוונת הסגירה וקראו לראשי מערכת הבריאות למנוע את המעשה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: דורון שטיין)

מאות מעובדי בית החולים "ביקור חולים", לבושים בחלוקים ומצוידים באלונקות, הפגינו היום (ראשון) במרכז ירושלים, במחאה על סכנת הסגירה המרחפת על בית החולים. ההפגנה התקיימה ליד המקום בו עמדה מסעדת "סבארו", בה אירע פיגוע קשה בקיץ 2001, אליו הגיעו רופאי בית החולים והצוות הרפואי תוך שניות, כדי להגיש סיוע לנפגעים. המיקום בא להדגיש את חיוניותו של בית החולים במיקומו המרכזי, במקרים הדורשים חלילה טיפול רפואי דחוף במרכז העיר.

ד"ר צאקי זיו-נר, יו"ר ארגון רופאי המדינה וסגן יו"ר ההסתדרות הרפואית, הדגיש בהפגנה את מחויבותה של ההסתדרות הרפואית וארגון רופאי המדינה לרופאי בית החולים "ביקור חולים", שלדבריו, "נשאו על גבם את המשברים שעובר בית החולים בשבע השנים האחרונות, כולל הסכמה לקיצוצי שכר, כדי לאפשר לבית החולים להמשיך ולהתקיים". ד"ר זיו-נר הדגיש כי הם מצפים מהמדינה לתת סיוע מיידי לבית החולים, כדי שימשיך להתקיים ויעמוד על רגליו כבית חולים חיוני במרכז ירושלים.

ד"ר אפי הלפרין, יו"ר ועד הרופאים ב"ביקור חולים", הדגיש את חשיבותו של בית החולים כבית החולים האחרון הכללי והציבורי במרכז העיר, לא רק למקרים של פיגועים אלא בעיתות שלום, לצורך טיפול מיידי באנשים במרכז העיר ההומה אדם. ד"ר הלפרין אמר גם כי בית החולים חשוב להקלת מצוקת האשפוז בירושלים, בחדרי המיון ובמחלקות. .

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, הוסיף כי ניתן לפתור את מצוקת בית החולים באמצעות מהלך של הזרמת כסף חד פעמית שתחזיר את בית החולים אל דרך המלך. ד"ר אידלמן הדגיש כי ביקור חולים מספק שירות חיוני לאוכלוסייה רבה ובין מגזרית בעיר וכי "להרוס את בית החולים ניתן ברגע אחד, אך לבנות אותו מחדש ייקח שנים ארוכות". לדבריו, "מדינת ישראל אינה יכולה לרחוץ בניקיון כפיה על מה שיעלה בגורל ביקור חולים וכי גם לה חלק במצב הקשה אליו נקלע בית החולים".

ב-"ביקור חולים" מועסקים כיום כ-700 עובדים, מהם למעלה מ-100 רופאים, ויש בו כ-200 מיטות אשפוז. מתבצעים בו מדי שנה למעלה מ-5,000 ניתוחים, ומתרחשות בו כ-6,000 לידות. לפני כשבועיים הודיע ד"ר יורם בלשר, יו"ר הוועד המנהל של עמותת "ביקור חולים", שאם עד סוף חודש דצמבר לא יינתן סיוע חד-פעמי דחוף בסך של 30 מיליון שקל לבית החולים, תיאלץ ההנהלה לסגור את שעריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully