וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים שכולים: למנוע תרגול ירי לעבר טנק מאויש

יהושע בריינר

19.12.2010 / 16:55

בעקבות כוונת צה"ל לערוך ניסוי שבמסגרתו יבוצע ירי של טיל לעבר טנק מרכבה שבו ישהו קצינים בכירים, פנו הורים שכולים לרמטכ"ל בדרישה למנוע את הניסוי. צה"ל: הניסוי לא יסכן חיי אדם

הורים שכולים של לוחמי סיירת מטכ"ל שנהרגו באסון צאלים ב' זועמים על כוונת צה"ל לבצע ניסוי של ירי טיל אל עבר טנק ובו קצינים בכירים בצה"ל זאת על מנת לבחון את יעילותה של מערכת הגנה נגד טילים. הבוקר (ראשון) פורסם כי בכוונת צה"ל לערוך ניסוי שיבחן את מערכת "מעיל רוח", שאמורה להגן על טנקים מפני ירי טילי נ"ט. במסגרת הניסוי החריג צפוי מפקד חטיבת 401 של חיל השריון וכן מפקד גדוד טנקים לשהות בטנק מרכבה במהלך ניסוי "רטוב" שבו יבוצע ירי של טיל אל עבר הטנק, זאת בזמן שמערכת ההגנה תופעל.

שלוש משפחות שאיבדו את בניהן במהלך אימון של סיירת מטכ"ל ב-1992 לאחר שטיל נורה בשוגג אל עבר מבנה בו שהו במהלך תרגיל, נדהמו מכוונת צה"ל. "אנו, ששכלנו את בנינו, מתקשים להכיל את העובדה שצה"ל מאשר אש חיה במודע ובמכוון על כוחותינו", כתבו ההורים לרמטכ"ל, "עוד לא יבשה הדיו על חקירת אסון צאלים ב' ואנחנו במו ידינו עלולים למצוא את עצמנו באירוע 'צאלים ג'', משפחת השכול גדולה דיה".

אם לא די בכך, ההורים אף יפנו הערב אל ועדת החוץ והביטחון של הכנסת שתערוך ישיבה מיוחדת באירוע של ארגון "יד לבנים" על מנת למנוע את התרגיל החריג. "הרמטכ"ל, אל תתן ידך לפעילות נוסח רולטה רוסית. לצערנו, דומה כי שוב אנו מוצאים את צה"ל היקר כל כך ללבנו חוטא בחטא היוהרה". במקביל לתרעומת המשפחות השכולות, גם קצינים בצה"ל הופתעו לקרוא על הכוונה לבצע ניסוי בחיילים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "באופן ביצוע הניסוי לא יהיה שום סיכון לחיי אדם. בניסוי ייעשה שימוש בטיל דמה - והוא ייערך בכפוף למגבלות הבטיחות ובפיקוח כלל הגורמים הרלבנטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully