וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה: "הסדר האברכים הכשיר את ההשתמטות"

פנחס וולף ומוטי לוי

19.12.2010 / 17:06

בקדימה הגיבו בזעם להחלטת הממשלה לאשר את הסדר הקצבאות, ואמרו כי "מדובר ביריקה בפני הדור הצעיר". בליכוד לא התרגשו ואמרו: "צבועים, הם נתנו לאברכים יותר כסף"

מפלגת קדימה הגיבה הערב (ראשון) בזעם להחלטת הממשלה לאשר את הסדר קצבאות האברכים. מקדימה נמסר כי "נתניהו מכר את הציבור בישראל, הכשיר את ההשתמטות, והפך את צה"ל מצבא העם לצבא בע"מ. כדי לקבל את תמיכת החרדים בתקציב, נתניהו בוחר בתרבות השקר על חשבון השוויון בנטל. נתניהו מכר ערכים לאומיים תמורת תמיכת החרדים, והיום נחשף השקר: במקום קיצוץ וגיוס, הממשלה הצביעה על תשלום קצבאות מוגדל ואישרה השתמטות מצה"ל. ההחלטה בורחת מאחריות, מוכרת את ערכי המדינה ויורקת בפני הדור הצעיר המשרת והתורם. הספין כבר נחשף ואיתו הביביבלוף".

בליכוד מיהרו להשיב אש ואמרו כי "תגובת קדימה חושפת שוב את צביעותה: קדימה סירבה להגביל את הקצבאות לאברכים ואף העלתה את התקציב לשיא של 135 מיליון שקלים, גבוה מהתקציב הנוכחי. ראש הממשלה, בצעד אמיץ, מגביל לראשונה מאז קום המדינה את השנים בהן יוכלו האברכים לקבל את הקצבה".

בישיבת הממשלה בה אושר ההסדר השמיע השר בנימין בן אליעזר דברי ביקורת קשים. בן אליעזר אמר כי "יש לי נכד בן 27, סטודנט. הוא גם עושה מילואים, גם עובד וגם לומד. אילו תשובות אני יכול לתת לו אחרי ההחלטה היום?". באמצע דברי מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי התפרץ בן אליעזר ואמר: "למה נסוגותם מהטיוטה הראשונה? למה אתם לא מתנים את הקצבה בהכשרה מקצועית ועבודה? עשינו התקדמות משמעותית בשנה האחרונה, חבל לחזור אחורנית".

"ליברמן נפל כמו זבוב"

השר יצחק הרצוג (העבודה) הצטרף גם הוא למבקרים, ותקף את שר החוץ אביגדור ליברמן, על חלקו בהחלטה. "ליברמן לחם כאריה על קריאה טרומית של חוק הגיור, אבל נפל כזבוב מול הסדר האברכים. ליברמן ומפלגתו הוכיחו בהצבעתם היום כי בפופוליזם הם חזקים, אבל כשזה נוגע לשינוי חברתי אמיתי וצודק הם נאלמים דום".

ברחוב החרדי יש דווקא מי שמרוצים מההסדר. יצחק פלדמן, אברך חרדי ממודיעין עילית, אמר כי "אני מאוד שמח שאישרו את החוק. העובדה שהבטחת ההכנסה אושרה לחמש שנים, באופן עקרוני לא כל כך משנה כי עד היום גם כך לא היו אברכים שקיבלו את הקצבה מעבר לחמש שנים. אם היה מישהו הרי שזה מיעוט שבמיעוט וכשדנים על קצבאות בפרספקטיבה של כלל לא צריכים להתייחס לכל פרט ופרט". פלדמן הדגיש כי "יותר מהקצבאות עצמן, אני שמח שהשרים לא נכנעו ללחץ התקשורתי ולהסתה ולכל הרוע שהסתובב סביב זה".

לשאלה האם ההגבלה של חמש השנים תעודד יציאה של אברכים לשוק העבודה ענה פלדמן כי "ממש לא. כל האברכים שמקבלים את הקצבה לא יודעים בדיוק את כל הפרטים של החוק. הם ימשיכו לקבל את הבטחת ההכנסה כרגיל וזה לא ישנה להם. אחרי חמש שנים, גם כך הדברים משתנים, ומישהו יוצא לעבוד, או הבעל או האישה. בשורה התחתונה, זה לא משנה הרבה לגבי יציאת חרדים לשוק העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully