וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קור כלבים

נדב גל

20.12.2010 / 10:41

הסופה עוד תשוב ועימה כל חסרונות החורף לכלבים. קבלו פתרונות פשוטים ומעשיים החל מסוודר, דרך חיבוק ועד מחסה כלשהו מפני הגשם

כפי שבטח שמתם לב, החורף הגיע אלינו, דווקא כשלא היינו מוכנים. היורה כבר ירה את יריית הפתיחה, הייתה כבר הסופה הראשונה ובקרוב נוכל כולנו להוציא את הסוודר האינדיאני מהארון ולפלס את דרכינו בגשם הזועף בתקווה להישאר יבשים. אם להודות על האמת, אני דווקא מחבב את החורף. רבים מכם ודאי יסיקו מעובדה זו שאני טיפוס מלנכולי ומרושע שנהנה להסתכל מהחלון המסורג שבביתו על עוברים ושבים כשהם נופלים לשלוליות ונרטבים עד שד עצמותיהם. מה אני אגיד לכם - צודקים. אך לא בכך עוסקת הכתבה.

למרות חיבתי היחסית לחורף, הכלבה שלי דווקא שונאת אותו. זה אולי נשמע משונה, בהתחשב בעובדה שהכלבה שלי היא פדלאה רצינית, ופדלאות אמורות לאהוב את החורף, הרי העיסוק המרכזי של כולנו בחורף הוא לשתות שוקו חם, לישון ולהישאר בבית. אך לכלבה שלי זה לא ממש מזיז: היא לא שותה שוקו, ולהישאר הרבה בבית ולישון כל היום זה משהו שהיא עושה גם בלי קשר לעונות השנה, ככה שהיתרונות העיקריים של החורף לא רלוונטיים לגביה. החסרונות, לעומת זאת, לגמרי כן. הנה רשימה של רק חלק מדברים בחורף שמפריעים לה, ולכלבים נוספים:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלבלב באפודת צמר מעוינים של Ribos/מערכת וואלה!, צילום מסך

חיסרון מספר 1: קור הכלבים

טמפרטורת חום הגוף של הכלבים דווקא גבוהה באופן טבעי, והקור פחות מפריע להם מאשר מלבני האדם, אך כשרחובות רטובים וקרים, הכלבה המפונקת שלי לא אוהבת לצאת מהבית. ביום נורמלי היא מבקשת ממני לצאת לטיול באמצעות כשכושי זנב ונביחות בערך עשר פעמים ביום אפילו אם הוצאתי אותה לפני חצי שעה. היא גם תמיד עושה כל מיני דברים בדרך חזרה כדי למרוח את הטיול לכמה שיותר זמן (כמו להריח שעה וחצי את הפרחים ולאכול דשא). בחורף לעומת זאת, כשאני מנסה להוציא אותה, היא תולה בי מבט שאומר "עזוב, אני כבר אשתין במטבח". אז למרות שלכלבים יש עמידות גבוהה מהקור, אין להם בגדים ולחלקם אין גם פרווה מחממת במיוחד. במקרים כאלה מומלץ לפנק את הכלב באיזה בגד מחמם המותאם לכלבים.

אילוסטרציה. ShutterStock
צ'יוואווה במעיל פרווה מנומרת/ShutterStock

חיסרון מספר 2: הרעמים

הרעמים אשר פוקדים את החורף מאד מאיימים על כלבים לעיתים. כשהכלבה שלי שומעת אותם היא מתחילה לרעוד ולחפש איזה בן בית שישמור עליה מהרעש הנורא. במקרה וגם הכלב שלכם סובל מהפוביה הזאת, ניתן ואף רצוי להחליש אותה באמצעות חיזוקים חיוביים והתניות נגד. אפשר נניח, להסיח את דעתך מסופת הרעמים על ידי משחק. חשוב להיות רגועים ולשדר לכלב רוגע ונינוחות. ישנם כלבים שאף מקיאים בזמן סופות רעמים, או קופצים דרך חלונות. צריך להיות ערניים ולטפל בפוביה של הכלב בעת הצורך על מנת שלא להגיע למצבים כאלה.

אילוסטרציה. ShutterStock
בימים כאלו חשוב להיות רגועים ולשדר לכלב נינוחות/ShutterStock

חיסרון מספר 3: הגשם

נכון, לא מומלץ להוריד את הכלב לטיול במידה ויורד גשם. אך ישנם ימים שהגשם פשוט אינו מפסיק, ואתה לא יכול להשאיר את הכלב שלך בבית יותר. אם עליך להוציא אותו למרות המבול ששוטף את העיר, עליך להקפיד שאתה מגונן על הכלב שלך עם מטריה, או שאתם מטיילים מתחת לאיזה מחסה. אל תתנו לכלב שלכם להירטב ולחטוף איזה מחלה. ישנם אנשים שבוחרים להקצות שירותים בייתים לכלב בחורף, שגם זה יכול להיות פיתרון (אם כי כדאי לקחת בחשבון שהחורף אצלנו נמשך מעט מאד זמן וצריך לשקול אם שווה לאלף את הכלב מחדש בשביל זה). עוד פיתרון הוא מעילי גשם מיוחדים לכלבים, לאלו מכם שיש להם תקציב לקנות אחד.

אם כן, החורף המתקרב אינו מיטיב עם הכלבים. בכלביות ישנן יותר תגרות בין הכלבים במהלך החורף בגלל הקור הכבד, ועוד לא התחלנו לדבר על כלבי הרחוב המשוטטים בגשם. לכן, חשוב לנסות לעזור לכלבים במהלך החורף. הרי הם אינם יכולים לעזור לעצמם. עזרה יכולה להיות הקמת בית מחסה לחיות נטושות והיא יכולה להתמקד בכלב שלכם בלבד - מה שידכם משגת.

שיהיה לכולנו חורף קל.

אילוסטרציה. ShutterStock
אל תתנו לכלב שלכם להירטב/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully