וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: "ישראל מפלה פלסטינים באופן שיטתי"

יהושע בריינר

19.12.2010 / 12:49

ארגון זכויות האדם Human Rights Watch טוען כי ישראל מפלה פלסטינים בשל גזעם: "ישראל שוללת מהם חשמל, מים וגישה לבתי ספר". הארגון קרא לארה"ב להשעות העברת כספים למדינה

ישראל מפלה את הפלסטינים ביהודה ושומרון על רקע גזעי ומונעת מהם מענה לצרכיהם הבסיסיים, ללא הצדקה ביטחונית או אחרת - כך קובע דו"ח חריף של ארגון זכויות האדם הבינלאומי Human Rights Watch. במסגרת הדו"ח, שהתפרסם היום (ראשון), בחן הארגון את יחסה של ישראל אל הפלסטינים לעומת יחסה את המתנחלים ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים. מהדו"ח עולה כי ישראל מרעיפה על המתנחלים שירותים והטבות, אך מעשיה הופכים את היישובים הפלסטינים לבלתי ראויים כמעט למגורים.

"הפלסטינים סובלים מאפליה שיטתית רק בגלל גזעם, זהותם האתנית ומוצאם הלאומי", אמרה סמנכ"לית קשרי החוץ של הארגון, קרול בוגרט, "ישראל שוללת מהם חשמל, מים וגישה לבתי ספר, כאשר במקביל תושבי ההתנחלויות הסמוכות נהנים מכל ההטבות הללו, מטעם המדינה. בעוד ההתנחלויות משגשגות, הפלסטינים הנתונים לשליטתה של ישראל כאילו לכודים בימי קדם. ואם לא די בכך, לעיתים קרובות אף דוחקים את רגליהם מאדמותיהם ובתיהם".

הארגון השווה בין התנחלויות לכפרים פלסטינים בשטחי C, הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה. כך למשל נבחן הכפר ג'ובת א-דיב לעומת בית הספר שדה בר שבגוש עציון. לטענת הארגון, בעוד שישראל סוללת כבישים להתנחלות, ילדי הכפר הפלסטיני נאלצים ללכת לבית הספר ק"מ וחצי מדי יום.

ביקורת נוספת שנשמעה בדו"ח היא כנגד שתי מערכות כבישים נפרדות הפועלות בשטח, דוגמת כבישים המיועדים למתנחלים בלבד. "אנו קוראים לממשלת ארה"ב להשעות את המימון שהיא מעניקה לישראל וכן לאיחוד האירופאי שלא להעניק לישראל מעמד סחר מועדף, על מנת שלא יהיו תמריצים לייצוא מהתנחלויות", קראו בארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully