וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטו של קליין: "מופרך שישראל תפקיר אותו"

19.12.2010 / 1:38

עורך דינו של סא"ל במיל' יאיר קליין קרא לישראל לא להסגיר את לקוחו לקולומביה. זאת בעקבות פרסומים בתקשורת הקולומביאנית על פיהם מתכוונת קולומביה להגיש בקשת הסגרה

"מופרך ובלתי מתקבל על הדעת שדווקא מדינת ישראל תפקיר את יאיר קליין למותו בקולומביה", כך אמר אמש (שבת) עו"ד מרדכי ציבין, פרקליטו של סגן אלוף (במיל') קליין, בעקבות הפרסומים בקולומביה על כך ששר המשפטים במדינה מתכוון להגיש לישראל בשבוע הבא בקשת הסגרה רשמית.

על פי הפרסומים בתקשורת בקולומביה, שר המשפטים הרמן ורגאס ייראס הודיע כי יגיש את הבקשה לישראל כבר בשבוע הקרוב, לאחר שהשופט האחראי על הנושא בקולומביה יסיים לאסוף את כל המסמכים והתרגומים הדרושים ויגבש את הבקשה. ייראס הוסיף כי למרות שקולומביה וישראל אינן חתומות על הסכם הסגרה, הוא סבור כי הבסיס המשפטי של הבקשה, בנוסף ליחסי הידידות בין שתי המדינות, יסייעו במאמצים להבאתו של קליין לקולומביה.

נגד קליין בן ה-67 תלוי ועומד בקולומביה גזר דין של 10 שנות מאסר, לאחר שהורשע באימון שכירי חרב של סוחרי הסמים גונזלו רודריגז גאצ'ה ופאבלו אסקובר גאבריה. על פי הדיווחים בקולומביה, במידה והליך ההסגרה לא יצלח, הנשיא חואן מנואל סנטוס ינסה למצוא דרך שקליין ירצה את העונש בישראל.

"קולומביה לא מרפה ממסע הרדיפה הבלתי אנושי שלה נגד קליין, אותו שפטה שלא בפניו בגין דברים שלא ביצע", אומר עו"ד ציבין. "הרדיפה מבטאת סוג מסוים של זלזול בזכויות אדם, זלזול בהחלטה של בית המשפט היוקרתי והחשוב ביותר בעולם של זכויות אדם, הוא בית המשפט לזכויות אדם בשטרסבורג".

הוא הוסיף כי "הניצחון של קליין על קולומביה, על רוסיה ובמידה מסוימת על ישראל - שלא התערבה לטובתו, פסיביות שהזיקה - הינו ניצחון גדול בקנה מידה בינלאומי, משפטית ופוליטית, ועל הקולומביאנים לקבל זאת כמו שרוסיה קיבלה. ההתנהגות של הקולומביאנים מזיקה לתדמית מצב זכויות האדם במדינה, דבר שהם מנסים לשפר, ודי בהצלחה. חבל שקליין יקלקל להם את המאמצים". לדבריו, ייתכן שניצחונו של קליין בשטרסבורג היה נמנע לו סגן הנשיא הקולומביאני היה "מתבטא בצורה עדינה יותר".

קליין שוחרר מהכלא הרוסי לפני חודש, לאחר שלוש שנות מאסר, בעקבות החלטה של בית המשפט לזכויות אדם של האיחוד האירופי בשטרסבורג מוקדם יותר השנה שרוסיה לא תסגיר אותו לקולומביה. בית המשפט האירופי קבע ברוב של חמישה שופטים מול שני מתנגדים כי הסגרתו של קליין לקולומביה תביא להפרת זכותו למשפט הוגן ותפגע בתנאי מעצרו. בהחלטת בית המשפט נכתב כי "אין להסגירו לקולומביה, מאחר שהעותר יימצא תחת סכנה ממשית לסבול מיחס רע, אילו יוחזק בקולומביה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully