וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג לצלב האדום: לחצו על דמשק למען שליט

פנחס וולף

18.12.2010 / 21:03

שר הרווחה נפגש בשוויץ עם נשיא הצלב האדום ודרש לפעול באגרסיביות מול סוריה, על מנת לסייע בשחרורו של החייל החטוף. "יש להפעיל לחץ על דמשק, בה חמאס הוא בן בית"

שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג נפגש הערב (שבת) בז'נבה עם נשיא הצלב האדום ד"ר ג'ייקוב קלנברגר, ודרש ממנו: "הפעילו גישה אגרסיבית יותר ברמה הפומבית העולמית בעניין גלעד שליט, תוך הפעלת לחץ על דמשק, בה חמאס הוא בן בית".

במקביל, הרצוג תבע מקלנברגר להביע עמדה תקיפה ונחרצת של הצלב האדם מול החמאס, שלדבריו, "פועל תוך הפרה בוטה של זכויות אדם והפרת חוקים בינלאומיים". הרצוג תיאר את הסבל שעוברת משפחת שליט ואת רצונה של ישראל לדעת מהו מצבו של גלעד.

קלנברגר תיאר בפני הרצוג את פעולות הצלב האדום בעניין שליט ולדברי הרצוג, הוא הביע תסכול עמוק מהעדר שיתוף הפעולה והיענות החמאס לדרישות החוזרות ונשנות של הצלב האדום לקיים ביקור אצל שליט. "המקרה של שליט הוא מקרה חריג ונדיר במאפיינים שלו ובעובדה כי נחסמת ממנו כל גישה למגע עם אנשים ובוודאי עם אנשי הצלב האדום, מאז יום חטיפתו", ציין הרצוג.

מוקדם יותר נועד הרצוג עם נציבת האו"ם לזכויות אדם, נאוי פיליי. סוגיית שליט עמדה גם במרכז פגישה זו ובמהלכה מתח הרצוג באזני הנציבה ביקורת קשה כלפי התנהלות ועדת האו"ם לזכויות אדם, בכל הקשור לאובססיביות כלפי ישראל והפגנת אטימות כלפיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully