וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין נעצרו לאחר שניסו להגיע לקבר יוסף

יהושע בריינר

18.12.2010 / 20:09

כוחות צה"ל ומג"ב עצרו 13 חברים ב"נוער הגבעות" שניסו להיכנס למתחם קבר יוסף בשכם ללא תיאום עם גורמי הביטחון. הפעילים: "לא ימנעו מאיתנו להיכנס לעיר בארץ ישראל"

כוחות צה"ל ומשמר הגבול עצרו הערב (שבת) 13 פעילי ימין, לאחר שניסו להיכנס למתחם קבר יוסף בשכם. העצורים משתייכים ל"גרעין שכם" - גוף המזוהה עם "נוער הגבעות". עשרות מחברי הגרעין תכננו להיכנס לשכם מכיוון אלון מורה, עם צאת השבת.

"אנו מקווים לכמה שיותר עצורים בהמשך הלילה", אמרו חברים בגרעין, הקורא ל"החזרת הנוכחות היהודית בשכם". הם הוסיפו, כי "המשטרה צריכה להפנים שמעצרים והתנכלויות לא יגבילו אותנו מלהיכנס לעיר בארץ ישראל".

פעילי "גרעין שכם" התרכזו במהלך השבת במאחז "הרחיבי", סמוך לאלון מורה, והכריזו על כוונתם להגיע למתחם קבר יוסף ולשהות בו במהלך הלילה. מדובר בחברי גרעין אשר כבר נכנסו בעבר לשכם ללא אישור מצה"ל. בחלק מהמקרים אף התנהלו מרדפים של כוחות הביטחון אחריהם, בתחומי העיר.

"איננו צריכים אישור מאף אחד להיכנס אל תוך שכם", אמרו הפעילים. הלילה פשטו כוחות צבא ומג"ב על המאחז "הרחיבי" - וכאשר הבחינו בהם פעילי הימין, החלו חלק מהם להימלט לכיוון העיר שכם, וככל הנראה חלקם הצליחו להיכנס אל העיר.

פעיל הימין איתמר בן גביר אמר בתגובה למעצר הפעילים, כי "הצעירים שנכנסו 'ללא אישור' לשכם והמעצרים שבוצעו הם באשמתה של ממשלת ישראל שלא פותחת את העיר ואיננה מאפשרת ליהודים להיכנס לנחלת אבותם. ביבי מקים בפועל את המדינה הפלסטינית - וצעירי יהודה ושומרון אומרים הערב כי לא יוותרו על הערים העבריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully