וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה לא מתחמש כדי לעשות מצעדים צבאיים"

רמי שני

18.12.2010 / 13:01

באירוע "שבתרבות" שנערך בבאר שבע, התייחס השר יוסי פלד למתיחות בגבול הצפון. לדבריו, הוא "שייך לקבוצת אנשים שכשהם שומעים את אחמדינג'ד או נסראללה, הם מאמינים למה שהם אומרים"

"אני שייך לקבוצת אנשים, שכשהם שומעים את אחמדינג'ד או נסראללה, הם מאמינים למה שהם אומרים. הגוף הזה התחזק מאוד. ההצטיידות שלהם לא נועדה לקיים מצעדי ראווה", כך אמר היום (שבת) האלוף במילואים השר יוסי פלד באירוע "שבתרבות" שנערך בבאר שבע.

"אני לא אומר שכבר נפתחת מלחמה. בהערכות מודיעין צבאיות, היו אומרים שלא צפוי עימות במשך כמה שנים ולעיתים באותה שנה הייתה מלחמה. זה המצב במזרח התיכון. אסור לנו לנתח את הצד השני, על פי ערכי החיים שלנו ועל פי דרך המחשבה שלנו" הוסיף.

פלד אמר עוד, כי קיומה הפיזי של מדינת ישראל חשוב יותר מכל הסכם שלום. לדבריו, "אם אנחנו ניפגע אנושות, לא תהיה לנו הזדמנות שניה. יש לנו חובה מוסרית היסטורית, להגן על עצמנו ולעשות הכל כדי שהמדינה הזאת תתקיים לתמיד. בתפיסת הביטחון הבסיסית של מדינת ישראל, יש מושגים כמו 'מכה מקדימה' או 'מלחמת מנע', כדי למנוע חיסול המדינה".

לדברי פלד, ארגון חיזבאללה הגיע למסקנה, שעימות צבאי עם ישראל, לא יביא להתמוטטות הישות הציונית: "זאת הסיבה שבגללה הם מתכוננים לפגוע בריכוזי אוכלוסייה. לכן הם חתרו למצב שבו הם יגיעו לכל מקום במדינת ישראל, כולל גוש דן. לשם הם מכוונים. פה המבחן שלנו. כולם היום בטווח הטילים. אוכלוסייה שנמצאת כל הזמן תחת אש, לא מתרגלת. אבל מפתחים יכולת לחיות עם זה. בתל אביב זה לא קיים. זה קורה בעוטף עזה או בצפון. אני מאמין בעם שלנו. כמו שלונדון עמדה, גם אנחנו נעמוד".

"מערך הכיבוי לא קרס. הוא לא היה קיים"

בהתייחסו לסכנות שאורבות לקיומה הפיזי של מדינת ישראל, מתח פלד ביקורת חריפה על הממשלה, בנוגע ליחסה כלפי מערך הכבאות: "מערך הכבאות לא קרס. הוא לא היה קיים ולכן הוא לא קרס. אויבינו הבינו, שנקודת התורפה שלנו היא העורף. כל מערך הכבאות, כפי שהוא פעל, זה לא בגלל האנשים שלו. מישהו אמר בציניות, שכשכבאית עולה בהר, טוסטוס יכול לעקוף אותה. אם דורשים כסף מהאוצר והאוצר מתחכם בכל מיני רפורמות, למרות שצריך לתת, אז זאת התוצאה. אם ניקלע למלחמה חס ושלום, אנחנו עלולים להיתקל במה שקרה בכרמל בהרי הגליל, בהרי ירושלים, בדרום ובכל מקום אחר".

פלד אמר עוד, כי יש להקים רשות לאומית לטיפול באונות כגון השריפה בכרמל, ולהותיר לצה"ל את הטיפול בחזית בעת מלחמה. פלד אמר כי "חלוקת הקשב של צה"ל בין מה שקורה בעורף למה שקורה בחזית, לא יעמוד בשום פרופורציות. צה"ל צריך להיות אחראי מהגבול והחוצה. פיקוד העורף צריך לעמוד תחת משרד אזרחי, כי אז הוא יוכל לעבור יותר מהר ממצב אזרחי למצב חירום. זה כולל את מגן דוד אדום, כיבוי אש, זק"א ואחרים. צריך להקים מערך כזה ושיתרגל את עצמו. כך יש סיכוי שבעת חירום, הם יוכלו לעבוד טוב".

פלד התייחס גם למשא ומתן עם הפלסטינים, ואמר כי "הדרך היחידה שיש בה סיכוי לפתור אותו הוא ישיבה סביב שולחן. אנחנו לא מצליחים להגיע למצב כזה שבו אנחנו יושבים בלי התניות. כל סידור אחר, שעלול לקרות פה, כמו הסדר שייכפה עלינו על ידי העולם או הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית, ללא תיאום עם מדינת ישראל, לא יביא לפתרון. הפתרון הוא הכרזת שני הצדדים על סיום הסכסוך".

באירוע דיבר גם תת אלוף במילואים חזי משיטה, מנכ"ל מנהלת העברת בסיסי צה"ל לנגב. משיטה התייחס ליתרון הדמוגרפי שבהעברת בסיסי צה"ל לנגב ואמר, כי "מעבר משפחות של אנשי קבע לנגב, ישפר את האיזון הדמוגרפי מול האוכלוסייה הבדואית". לדבריו, הבדואים ישתלבו בבניית הבסיסים ויהנו מהמהפך שיתרחש באזור בשל כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully