וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ברזיל וארגנטינה: גם בוליביה הכירה ב"פלסטין"

ניר יהב ואופק עיני

17.12.2010 / 17:53

כובשים את דרום אמריקה: בוליביה הצטרפה אל ברזיל, ארגנטינה ואורגוואי והודיעה על הכרתה במדינת פלסטין העצמאית. משרד החוץ: "ישראל מביעה צער ואכזבה מההחלטה"

הסירוב האירופי להכיר במדינה הפלסטינית לא עושה רושם על מדינות דרום אמריקה. אחרי שברזיל, ארגנטינה ואורוגוואי כבר הודיעו על הכרתן במדינת "פלסטין" העצמאית בגבולות 1967, הצטרפה אליהן היום (שישי) בוליביה. יו"ר הרשות אבו מאזן בירך על הצעד ושיבח את היחסים בין הרשות לבוליביה. בנוסף, הודה אבו מאזן לבוליביה על כך שהיא "עומדת תמיד לצד הזכויות הלאומיות הפלסטיניות ותומכת בזכותו של העם הפלסטיני להקים מדינה פלסטינית עצמאית".

בחודש שעבר ביקר אבו מאזן במדינות דרום אמריקה, ושם ביקש ממנהיגי המדינות להכיר במדינה פלסטינית עצמאית. לפני כשלושה ימים התקשר נשיא בוליביה איוו מוראלס לאבו מאזן ועידכן אותנו בהחלטה להכיר בפלסטין.

מוראלס הודיע היום, במהלך נאום בברזיל, כי ארצו מכירה במדינה פלסטינית. "בוליביה מכירה בפלסטין כמדינה עצמאית", אמר מוראלס בנאום שנשא בפסגת מרקסור, גוש הסחר של אמריקה הלטינית, שנערכה בעיר פוז דה איגוואסו בברזיל, והפנה את מבטו אל המשלחת הפלסטינית באולם. עם זאת, לא פירט מוראלס דבר מלבד להכרזה. בנאום שנשא, הודה מוראלס גם לנציגי המדינות שהגיעו לכינוס, וביניהן אוסטרליה, איחוד האמירויות, סוריה וקובה.

משרד החוץ הפלסטיני מסר היום כי "נמשיך להשקיע מאמצים באמצעות שגרירנו בדרום אמריקה על מנת לקבל כמה שיותר הודעות המכירות במדינה פלסטינית עצמאית". גם ארגון פתח בירך על צעדה של בוליביה ותיאר אותו כ"הישג מדיני גדול שמקצר את ימי הכיבוש הישראלי ומזרז את הקמתה של מדינה פלסטינית".

במשרד החוץ הגיבו בזעם להחלטתה של בוליביה. מהמשרד נמסר כי "ישראל מביעה צער ואכזבה מהחלטת בוליביה, מאחר והכרה במדינה פלסטינית מהווה הפרה של הסכם הביניים שנחתם בין ישראל לרשות הפלסטינית ב-1995, שקבע שנושא המעמד של הגדה המערבית ושל רצועת עזה יידון וייפתר באמצעות משא ומתן. היא עומדת גם בסתירה למפת הדרכים, שאומצה על ידי הקוורטט ונתמכת ע"י הקהילה הבינלאומית". במשרד הוסיפו כי כל ניסיון לעקוף את תהליך המשא ומתן המדיני רק יפגע באמון הצדדים ומחויבותם לניהול השיחות.

מוקדם יותר היום, התייחס סגן שר החוץ, דני אילון, למאמצים שמשקיע משרד החוץ במדינות דרום אמריקה. בהרצאה שנשא במכללת אשקלון אמר אילון כי "משרד החוץ הפסיק להיות משרד לענייני פלסטינים והפך למשרד המקדם את היחסים עם המדינות בעולם- גם באסיה ודרום אמריקה ומדינות מרוחקות שעד כה לא ניתנה להן התייחסות מספקת. כאסטרטגיה ישראל הולכת להגביר את המעורבות בכל תחום שהוא ברמה הבינלאומית - מדע, רפואה וכו'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully