וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר החוץ: "ארצות הברית זקוקה לישראל"

רמי שני

17.12.2010 / 15:35

דני אילון נשא דברים במכללת אשקלון והבהיר כי "האמריקאים זקוקים לנו, אנחנו החזית שלהם מול האיסלם הרדיקאלי". על האיום הדמוגרפי: "איום סרק. זו שטות"

"ארצות הברית, המערב והעולם החופשי, זקוקים לישראל כחזית נגד הטרור האיסלמי הקיצוני, שהוא נגד כל ערכי העולם החופשי", כך אמר היום (שישי) סגן שר החוץ, דני אילון, בהרצאה שנשא במכללת אשקלון. אילון דיבר על היותם של תושבי העיר החזית מול רצועת עזה, והשווה את הדבר לנוכחות הישראלית במזרח התיכון: "אתם החזית של ישראל ושל כל העולם החופשי מול האסלאם הרדיקאלי".

"הברית שלנו עם ארצות הברית היא ברית טבעית ולא נובעת רק מנזקקות ישראלית. האמריקאים זקוקים לנו", הבהיר סגן שר החוץ. "כפי שיישובי עוטף עזה ובכללם אשקלון, הם החזית של מדינת ישראל בסמוך לרצועה, כך מדינת ישראל היא החזית עבור ארה"ב והמערב, של הציווליזציה והתרבות המערבית החופשית".

לדבריו, האתגר המדיני החשוב ביותר הוא להילחם בדה לגיטימציה נגד ישראל. "משרד החוץ הפסיק להיות משרד לענייני פלסטינים והפך למשרד המקדם את היחסים עם המדינות בעולם- גם באסיה ודרום אמריקה ומדינות מרוחקות שעד כה לא ניתנה להן התייחסות מספקת. כאסטרטגיה ישראל הולכת להגביר את המעורבות בכל תחום שהוא ברמה הבינלאומית - מדע, רפואה וכו'", אמר.

אילון התייחס למשא ומתן עם הפלסטינים ואמר כי "רק כאשר אבו מאזן יסכים להכרה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, נוכל להגיע לשלום. כל מי שאומר שהזמן פועל לרעתנו, מסלף את המציאות. יש להתגמש, ישראל והתגמשה מספיק. כעת תורם של הפלסטינים להתגמש. ובינתיים הם ממשיכים להכפיש ולתקוף את ישראל בצורה הפרועה ביותר בכל הפורומים הבינלאומיים".

בהתייחסו למצב הדמוגרפי הדו-לאומי באזור, אמר אילון, כי לא מדובר באיום ממשי: "באשר לקושי הדמוגרפי - הנושא הדמוגרפי הוא איום סרק. זו שטות. מרגע שהסכמנו על עיקרון שתי המדינות, אף אחד לא יחייב אותנו לקבל אותם כאן כאזרחים, אלא שיהיו אזרחים במדינתם. המגמה בעולם היא לא לאחד באופן מלאכותי עמים שונים, אלא להפריד לגרעינים ההומוגניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully