וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא גמור גם כשזה גמור

דן מרגלית

17.12.2010 / 7:40

המאבק על מינוי המפכ"ל הבא טרם הגיע לקיצו. אתמול נראה שהיועץ המשפטי יהודה וינשטיין שם קץ להמתנה הדרוכה, אבל לד"ר סיימון פרי, הנעזר באליעד שרגא מהתנועה לאיכות השלטון, נועדה בשבוע הבא פגישה עם מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס.

סיבוב הוכרע. קרב הסתיים. אך המערכה עדיין בעיצומה. החלטתו של וינשטיין אינה דומה לזו של קודמו מנחם (מני) מזוז, שאמנם לא ראה מניעה במינוי יעקב גנות למפכ"ל, אבל הוסיף הסתייגות נורמטיבית ששמה קץ לקריירה שלו. הודעתו של משה כהן ממשרד המשפטים מאתמול אינה מותירה מקום להסתייגות כזאת. הפעם יש בפי היועץ המשפטי היתר גורף לבחור בניצב יוחנן דנינו.

סדר היום ברור

רק שהפעם קמה לווינשטיין התנגדות חריפה. המתנגדים למינויו של דנינו תובעים את עלבונו של לינדנשטראוס ומבהירים כי יפנו לבג"ץ, אבל היועץ המשפטי לממשלה הביא בחשבון כי תיתכן התפתחות כזאת, והחליט להעניק את ברכת הדרך לבחירת המפכ"ל הבא, תוך ידיעה שייאלץ להגן על החלטתו בבית המשפט העליון.

אין בידי הציבור מידע מספיק במה מדובר. לפי שעה, פרטי הטיעונים אסורים בפרסום. אחרי שבית המשפט יתיר את חשיפת סיפור המעשה, יוכל הציבור לגבש לעצמו דעה אם מדובר בעניין חמור, שמעורבים בו עולם הפשע ועסקי פוליטיקה בעייתיים, או רק זוטי דברים, אשר גם אם יש בהם פגמים לא נעשו בזדון.

סביר להניח כי מצויד בהחלטת וינשטיין, ובטרם תפנה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ, יקבל השר החלטה מי המפכ"ל הבא. נראה שהכף נוטה לדנינו ולא למתחרהו שחר איילון. אך אהרונוביץ לא יעשה זאת על דעת עצמו. הוא ידון בנטייתו עם בנימין נתניהו, ויבקש לסגור שורות עם ראש הממשלה.

סדר היום ברור: אהרונוביץ יחתור לסיים את הפרשה עד מחרתיים. תאריך היעד האחרון שלו הוא יום שני. הוא ייטיב לעשות אם יציב צופה על הדרך למזכירות בית המשפט העליון לראות אם מוגשת עתירה לעכב את הבחירה. פעם אמר שמעון מזרחי, המנהל האגדי של כדורסלני מכבי ת"א, כי "זה לא גמור עד שזה גמור". בישראל אפשר להשביח את אמירתו - זה לא גמור גם כשזה גמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully