וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסאנג' שוחרר בערבות: "שמח לנשום אוויר צח"

16.12.2010 / 20:33

השופט נענה לבקשת עורכי דינו של מייסד ויקיליקס לשחררו בערבות, למרות טענות התביעה כי הוא מנהל "אורח חיים נוודי" ועשוי לברוח. אסאנג' ייאלץ כנראה לענוד אזיק אלקטרוני

תאגיד כאן

מייסד ועורך האתר "ויקיליקס", ג'וליאן אסאנג', שוחרר הערב (חמישי) בערבות מהכלא הבריטי, שם הוחזק במעצר כחלק מהליך הסגרתו לשבדיה באשמת אונס. השופט לא השתכנע מטענת הפרקליטות כי אסאנג' עשוי לברוח וקבע דמי ערבות לשחרורו בסך 240 אלף ליש"ט. אסאנג' יצא מבית המשפט בווסטמיניסטר ואמר כי הוא "שמח לנשום את האוויר הצח של לונדון שוב".

אסאנג' ישהה בביתו של מכר עד לשימוע שייערך לו ב-11 בינואר. בשימוע יוחלט אם להסגירו לשבדיה בגין עבירות מין אותן ביצע לכאורה במדינה באוגוסט השנה. הרשויות השבדיות טענו, במשפט כי אסאנג' מנהל "אורח חיים נוודי ואיש ממכריו בלונדון לא מכיר אותו זמן רב", ועל כן אין לשחררו בערבות מחשש שיברח. עם זאת הסכים בית המשפט כאמור לשחררו בערבות, אך יתכן שהוא יאלץ לענוד אזיק אלקטרוני ולהירשם במשטרה מדי יום. תומכיו של אסאנג' הפגינו במהלך הדיון מחוץ לבית המשפט, כשהם ממשיכים לטעון כי מעצרו היא רדיפה פוליטית.

אתר "ויקיליקס" שחרר בחודשים האחרונים אלפי מסמכים של משרד החוץ והצבא האמריקאי, שהביכו את ממשלת ארצות הברית. אמו של אסאנג', שחיכתה גם כן מחוץ לבית המשפט אמרה כי היא "מאוד-מאוד שמחה" בעקבות החלטת השופט לשחרר את בנה. "איני יכולה לחכות לראות את בני ולחבק אותו", אמרה האם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully