וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: ועדת הרבנים של עמאר תקבור חוק הגיור

מוטי לוי

16.12.2010 / 19:35

הרב הראשי שלמה עמאר השלים את הרכבת ועדת הרבנים שתבחן את הגיור בצה"ל. מקורבים לוועדה מעריכים שהיא צפויה לאשר את הגיור הצה"לי ובכך להביא לגניזת חוק הגיור

האם סאגת הגיור הצה"לי מתקרבת לקיצה? הרב הראשי לישראל שלמה עמאר השלים הערב (חמישי) את הקמת ועדת הרבנים לבחינת הגיור בצה"ל. אחד מחברי הוועדה סיפר לוואלה! חדשות כי היא עתידה להתכנס תוך ימים ספורים, וכי זמן פעולתה נקצב מראש בכדי לפתור את בעיית הגיורים הצבאיים בהקדם האפשרי. מוקדם יותר היום ביקרו נציגיו של הרב עמאר במעונו של מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, וקיבלו את ברכתו להקמת הוועדה.

בראשות הוועדה החדשה יעמוד הרב ניסים בן שמעון, ראש אבות בתי הדין בתל אביב ויפו, וחבריה הנוספים הם הרב שמעון אליטוב, רב המועצה האזורית מטה בנימין וחבר מועצת הרבנות הראשית, והרב אהרן דרשביץ, דיין בבית הדין הרבני האזורי בבאר שבע. יצוין, כי בימים האחרונים הציע הרב עמאר למספר רבנים להצטרף לוועדה, אך הם סירבו.

ועדה קודמת שהוקמה בעבר על ידי מועצת הרבנות הראשית לישראל, בראשותו של הרב יהודה דרעי, חבר המועצה ורבה של באר שבע, התפרקה מספר ימים לאחר הקמתה, בעקבות התפטרותו של דרעי. גורמים המקורבים לרבנות הראשית סיפרו אז לוואלה! חדשות כי הסיבה להתפטרות הייתה הלחץ שהופעל על חברי הוועדה מצד הממשלה מחד, ומצד גורמים חרדיים מאידך. לחץ דומה צפוי להיות מופעל על חברי הוועדה הנוכחית.

עם זאת, לפי הערכות גורמים שונים המקורבים לחברי הוועדה שמינה היום הרב עמאר, חבריה צפויים לאשר את הגיורים, ובכך לסלול את הדרך לחתימת תעודות ההמרה של מתגיירי צה"ל על ידי הרב הראשי. אם ייחתמו התעודות, צפוי חוק הגיור הצבאי של ח"כ דודו רותם (ישראל ביתנו), שאושר אתמול בקריאה טרומית, להיגנז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully