וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריח של בחירות? יוזמה ליצור מפלגת ימין מאוחדת

פנחס וולף

16.12.2010 / 18:52

כנס שנערך בלוד עסק ביוזמה לאחד את הבית היהודי והאיחוד הלאומי תחת רשימה אחת שתתמודד בבחירות הבאות. השר הרשקוביץ: "החלום של תנועה בלתי סקטוריאלית מתעורר"

יוזמה חדשה בציבור הדתי לאומי: ניסיון לגרום למפלגות האיחוד הלאומי והבית היהודי לרוץ ברשימה משותפת לכנסת בבחירות הבאות. תנועת "רעננים" של צעירי הציונות הדתית קיימה היום (חמישי) כנס בלוד בהשתתפות חברי כנסת מהאיחוד הלאומי ומהבית היהודי וכן חברת הכנסת הדתיה ציפי חוטובלי מהליכוד. בכנס השתתפו גם כ- 150 צעירים מכל רחבי הארץ.

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, שיבח את היוזמה ואמר כי "מה שגרם לי להגיע לעולם הפוליטי מעולם האקדמיה ומעולם הרבנות זה החלום שעמד להתגשם – איחוד הכוחות. החלום הזה נגוז לפני שנתיים, והיום הוא מתעורר מחדש. הכוח הצעיר הוא העתיד שלנו, ובזכותו נוכל להיות מאוחדים בתנועה פוליטית שאינה סקטוריאלית, אלא רואה לנגד עיניה את צרכי עם ישראל כולו".

אלא שגם בכנס הפתיחה התגלעו חילוקי דעות בין הזרמים השונים. ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), הנחשב לסמן הניצי ביותר בכנסת, הפתיע כאשר הביע הסכמה לאיחוד בין שתי הסיעות. עם זאת, הוא התנה את המהלך בקיום פריימריז פתוחים לשתי המפלגות יחד. זאת, בניגוד לעמדת חברי כנסת אחרים, על פיה כל סיעה תבחר את המועמדים לכנסת מטעמה, ולאחר מכן שתי הסיעות ייצרו יחד רשימה משותפת.

את בן ארי העמדה הזו לא שכנעה. "בפריימריז משותפים הציבור יחליט", אמר לוואלה! חדשות לאחר הכנס. "גם אם הציבור יחליט לזרוק אותי אצביע למפלגה הזו, בתנאי שיהיו פריימריז פתוחים. כל השאר זה 'פוילשטיקים'. מי יסכים להצביע לכזה דבר? רק בפריימריז יהיה קץ לפלגנות. אם היה זוג שהיה מתגרש חמש פעמים היו מחתנים אותם פעם שישית? הציבור לא יקנה את העיסה הזאת בלי פריימריז".

חברת הכנסת חוטובולי מהליכוד הגיעה גם כן לכנס, והגיבה לטענות כנגד הריצה בליכוד. "יש סכיזופרניה בציבור. אין קול אחיד. מה העמדה בסוגית הגיור הצבאי? במכתב הרבנים? מה התפיסה המדינית הנכונה? אין מסר אחיד, אין קול ברור, ואנחנו לא יודעים מה אנחנו רוצים. כשיהיה קול ברור יהיה יותר קל לפעול על פיו. אנחנו חייבים אנשים במפלגת השלטון. הדתיים לאומיים זו תפיסת עולם ולא סקטור, שנועדה לרומם את כלל ישראל. צריך לכוון את עמדתנו להנהגת המדינה, וזה יושב באחיזה במפלגת השלטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully