וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: הדיווחים בלבנון - בשל דוח חרירי

16.12.2010 / 18:45

במערכת הביטחון מעריכים שהפרסומים על פעילות ישראל בלבנון קשורים למערכה התקשורתית שמנהל חיזבאללה בשבועות האחרונים לקראת פרסום הדו"ח לבדיקת רצח חרירי

בעוד בישראל הרשמית מנמיכים פרופיל בכל הקשור לפרסומים על חשיפת אמצעי ריגול ישראליים בלבנון ועל פעילות חיל האוויר סמוך לחופי צידון, במערכת הביטחון סבורים כי לעיתוי הפרסומים האלה יש הסבר פשוט: השבוע, על פי מספר פרסומים, היה אמור להתפרסם דו"ח האו"ם בעניין רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי, ולפי ההערכות בכירים בחיזבאללה יימצאו כמי שעומדים מאחורי ההתנקשות.

בשיחות סגורות אומרים גורמים במערכת הביטחון, מבלי להתייחס במפורש לפרסומים האחרונים, כי בשבועות האחרונים מנהל חיזבאללה מאבק תקשורתי בכדי להמעיט בחשיבות הדו"ח. החשש בחיזבאללה הוא שהדו"ח יפנה אצבע מאשימה לעבר מזכ"ל הארגון חסן נסראללה, או ראש הזרוע הצבאית המנוח, עימאד מורנייה. על פי ההערכות, דיווחים דומים צפויים להימשך בשבועות הקרובים עד לפרסום הדו"ח, ככל הנראה בתחילת שנת 2011.

"אנו עדים לרצף פעולות של נסראללה, הן בנאומים והם במעשים, שהן חלק מההיערכות לפרסום הדו"ח", אומר יורם שוייצר, חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב. "זה החל באיומים על השתלטות על לבנון, ועכשיו בקמפיין הנוכחי הוא מנסה לבסס את התזה שישראל שולטת בלבנון ובכלי התקשורת שלה ושהיא בעצם ארגנה את הרצח ודאגה להפליל את חיזבאללה. נסראללה חושש מבית הדין הבינלאומי ולכן הוא רוצה לחזק את הטיעון שישראל יצרה מצג שווא, מה שיסייע לו בדעת הקהל הלבנונית".

לדברי שוייצר, גם הפרסומים כאילו דו"ח האו"ם יחשוף כי פעילים זוטרים בחיזבאללה הם שעומדים מאחורי ההתנקשות הוא חלק מהדיסאינפורמציה שמפיץ חיזבאללה. "אנשים זוטרים לא יכולים להרים מבצע כזה ללא מעורבות של נסראללה, מורנייה ואפילו גורמים אירניים או סוריים. בחיזבאללה, ולא רק שם, חוששים מהדו"ח ועל כן הם יעשו הכל על מנת להוציא את הרוח מהמפרשים שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully