וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: זאקרברג הגדול מכולם

צילומים: רויטרס

18.12.2010 / 7:33

מסביב לעולם בשבוע עם מייסד פייסבוק שנבחר לאיש השנה, ראש ממשלת איטליה ששרד נגד כל הציפיות, אזרחי יוון שיצאו לרחובות, השבדים שגילו את הטרור והאמריקאים שטבעו בשלג

החזית הצפונית

"האיומים לא מפחידים אותנו ולא יזיזו אותנו מרצוננו", כך הבהיר השבוע מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה בעצרת בביירות. בארגון השיעי נערכים לפרסום מסקנות ועדת החקירה לרצח רפיק אל-חרירי, שעשויות לשנות את המציאות הפוליטית במדינה. בינתיים הודיע צבא לבנון כי איתר ופירק מערכות ריגול ישראליות שהוסתרו במדינה. יום לאחר מכן, דווח בלבנון כי חיל האוויר הישראלי הפציץ "מתקן ריגול" לחופי צידון. בתצלום: ההמונים מריעים לנאומו של נסראללה.

העולם בכף ידו

שנה לא קלה עברה על מייסד פייסבוק, מארק זאקרברג בן ה-26, שבין היתר התמודד עם הביקורת הגוברת בעולם על הפגיעה בפרטיותם של משתמשי הרשת החברתית, ועם הסרט העלילתי על האתר שהעמיד אותו באור לא מחמיא במיוחד. השבוע התברר שהתלאות השתלמו: המגזין "טיים" בחר בזאקרברג, המיליונר הצעיר בעולם, לאיש השנה שלו. בתצלום: זאקרברג בטקס שבו התקבל השבוע להיכל התהילה של מדינת קליפורניה.

צוחק כל הדרך לסנאט

שערוריות המין ממשיכות להיערם, המשטרה חוקרת חשדות לקניית קולות, הרוב הזעום בפרלמנט יקשה על הממשלה לתפקד, אבל בסופו של יום, יכול סילביו ברלוסקוני לשמור על החיוך שמרוח תמידית על פניו. בניגוד לתחזיות, הפרלמנט דחה את הצעת האי-אמון נגד ממשלתו והוא יישאר בשלטון, לפחות בינתיים. בתצלום: ברלוסקוני בדיון בהצעת האי-אמון בסנאט ברומא.

לא משחקים

אחרי שלגים באירופה וסופות עזות במזרח התיכון, הגיע השבוע החורף לארצות הברית והשבית כבישים, שדות תעופה ומוסדות רבים. זה התחיל במדינות המערב התיכון, ועד סוף השבוע כבר התכסו גם כל מזרח ודרום המדינה במעטה לבן של שלג וקרח. בתצלום: התמונה שכנראה תיזכר יותר מכל בשבוע הזה, איצטדיון הפוטבול "מטרודום" במיניאפוליס, שהגג שלו קרס פנימה תחת השלג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

עושים כבוד

ארצות הברית, ועמה העולם הדיפלומטי כולו, נפרדו השבוע במפתיע מאיש מחלקת המדינה ריצ'רד הולברוק, שמת בגיל 69. האיש שבין היתר חתום על הסכם השלום בבוסניה ב-1995, הלך לעולמו לפני שהספיק לקצור הישגים במשימתו האחרונה: שליח הנשיא אובמה לפקיסטן ואפגניסטן. מילותיו האחרונות לפני שנכנס לחדר הניתוח היו: "חייבים להביא שלום לאפגניסטן". בתצלום: דקת דומייה לזכרו במועצת הביטחון של האו"ם.

ברוכים הבאים לעולמנו

שבדיה חוותה השבוע את הפיגוע הראשון שלה זה עשרות שנים, ופיגוע ההתאבדות הראשון בתולדותיה. הפיגוע בשטוקהולם אמנם היה כושל למדי - שני פצועים בלבד, מלבד המתאבד ההרוג - אבל עבור אזרחי שבדיה, זו הייתה בעיקר קריאת התעוררות: הטרור האיסלמי מגיע גם לכאן, וכדאי לשמור על כוננות. בתצלום: שוטרת בוחנת חפץ חשוד בשטוקהולם.

ארבע שעות חרדה

הסיוט הנורא ביותר של כל הורה התממש השבוע בעיר בזנסון במזרח צרפת: נער בן 17, מעורער בנפשו וחמוש בשתי חרבות, השתלט על גן ובו כ-20 ילדים, ולקח אותם בני ערובה. הדרמה נמשכה יותר מארבע שעות, שבמהלכן שיחרר הצעיר בהדרגה, במהלך משא ומתן מפרך עם המשטרה, קבוצות של ילדים. לבסוף הסתיימה ההתבצרות ללא פגיעה פיזית. בתצלום: שוטר מלווה את אחרוני הילדים ששוחררו.

בלגניס גדוליס

שש שביתות כלליות כבר היו ביוון השנה, והשבוע הגיעה השביעית, והגדולה ביותר. היוונים, המוחים על הגזרות החדשות שהממשלה מתכוונת להעביר בפרלמנט בעקבות ההתרסקות הכלכלית, לא הסתפקו בלא ללכת לעבודה, ויצאו ברבבותיהם לרחובות כדי להפגין ולהתעמת עם כוחות הביטחון, כמו שעשו בשבוע האחרון אלפי צעירים גם ברומא ובלונדון. בתצלום: מפגינים רעולי פנים מיידים בקבוקי תבערה על המשטרה באתונה.

לא עוצר באדום

גם השבוע לא ירד ג'וליאן אסאנג' מהכותרות - והוא נמצא שם אפילו יותר מהמסמכים המסווגים שממשיכים להתפרסם מדי יום באתר ההדלפות שלו, ויקיליקס. השבוע החליט בית המשפט בלונדון לשחרר אותו בערבות, עד לדיון שייערך ב-11 בינואר בבקשת ההסגרה שלו לשבדיה, שם הוא חשוד בעבירות מין. ערעור התביעה לא התקבל, וביום חמישי הוא שוחרר. בתצלום: אסאנג' מפגין ביטחון עצמי ברכב שהוביל אותו מתא המעצר לבית המשפט.

לזכר האימאם

כמדי שנה, זה היה השבוע של השיעים: השבוע בו הקבוצה השנייה בגודלה באיסלם מציינת את חג העאשורה, לזכרו של האימאם חוסיין בן עלי. כמדי שנה, הפך החג מוקד לעימותים בין שיעים לסונים ברחבי העולם המוסלמי, והשנה לא הייתה שונה: מחבל מתאבד שפוצץ עצמו במסגד שיעי באירן, בעיר צ'בהר שבמחוז סיסטן-בלוצ'יסטן הסוני, קטל 39 בני אדם ופצע עוד כ-100. בתצלום: חלב שזלג מנרות שהודלקו לזכרו של האימאם בעיר חוראמאבד שבאירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully