וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקי וסיף בתיכון? במעלות נוטים לאקסטרים

18.12.2010 / 8:12

בבית הספר התיכון באורט מעלות התקבצו מספר גדול של מורים העוסקים בספורט אתגרי, הסוחפים אחריהם גם את התלמידים. מנהלת ביה"ס, חובבת צלילה בעצמה, מתעקשת שיש גם יתרונות בלימודים: "זה גורם לתלמידים להיות מרוכזים יותר בשיעורים"

אדריאן הרבשטיין

(צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: גדי וינסטוק)

אגרוף, הוקי קרח, סיף ומרתוני ריצה; נשמע כמו תוכנית שידורים באחד מערוצי הספורט? חשבו פעמיים, למעשה מדובר בבית ספר התיכון "אורט" במעלות, שם עוסקים כולם – החל במנהלת, המורים וכמובן גם התלמידים – בתחומים שונים ומגוונים של ספורט אתגרי.

"באופן מקרי לחלוטין התקבצו אצלנו מספר גדול של 'מורי אקסטרים'", מספרת המנהלת סופי בן ארצי, חובבת צלילה מושבעת. המורה לפיזיקה, וכטנג צינצדזה, מדריך את תלמידיו בהוקי; המורה לספורט, יעקב פרידמן, הוא אלוף ישראל לשעבר בסיף ומאמן הנבחרת הישראלית, ותלמידים רבים משתתפים באימוניו ובמחנות האימונים שהוא מוביל. אחד התלמידים, יבגני מרטיננקו, הוא מתאגרף שזכה במקום שלישי באליפות אירופה האחרונה לנוער. אם יש לו שאלות או אם הוא זקוק לעצות, המורה למתמטיקה ולרי דובקין, בעברו מתאגרף מקצועי בבריה"מ לשעבר, פוגש אותו מדי יום על ספסל הלימודים.

"נוכחותם של 'מורי האקסטרים' תורמת למימד הבריאותי של התלמידים, גם בגוף וגם בנפש", מסבירה בן ארצי, ומדגישה כי לפעילות הגופנית יש תרומה גם למהלך הלימודים עצמו. "אנחנו מביאים את הספורט לידי ביטוי בתהליך הלמידה, זה גורם לתלמידים להיות מרוכזים יותר בשיעורים. מדובר בגיל מלא הורמונים ומרץ ואנחנו מנסים כל הזמן לתעל את האנרגיות הצעירות לכיוון נכון ופרודוקטיבי במטרה ליצור אקלים לימודי נקי יותר. עצם העובדה שהמורים באקסטרים שואפים תמיד למצוינות, סוחפת אחריה את התלמידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully