וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופ"ש שאחרי הסערה: בגליל מצפים להמוני תיירים

עידן אבני

16.12.2010 / 12:00

החרמון נצבע לבן, הגליל נצבע ירוק, ובגליל העליון מתכוננים להמוני עם ישראל שיבואו לטייל בסוף השבוע: בכנרת מזהירים שעוד מוקדם לחגוג את עליית המפלס, באגם החולה מחכים לציפורים, ורק בצה"ל ממשיכים להזהיר משדות המוקשים

שלג ראשון באתר החרמון, דצמבר 2010. בכר שינאווי
שלג ראשון באתר החרמון, דצמבר 2010/בכר שינאווי

השלג הראשון שהגיע השבוע צבע את פסגת החרמון בלבן ואפילו פסגות הגולן בהקו למספר ימים. אחרי הסערה הראשונה וכמויות הגשם שהביאה עמה, הצפון מתכסה אט אט בירוק, ובין לובן השלג ומגוון הצבעים, התיירנים בצפון מקווים שהמוני ארץ ישראל יארזו תיק, ידחסו את המשפחה, ויצפינו. "זה שלג לא אופייני בדצמבר, בשנים האחרונות הוא הגיע אפילו בסוף חודש ינואר. אם יגיעו מטיילים רבים לחרמון, ויעברו בדרך בעוד מקומות, זה יניע את הכלכלה האזורית על כל רבדיה", אומרת מנכ"לית עמותת התיירות בגליל העליון, ענת נסים.


בדרך לסקי בחרמון, אפשר לעצור בכנרת, ולצפות ב-11 הסנטימטרים שנוספו למפלס בעקבות הסופה בתחילת השבוע, אך בנציבות המים לא מיהרו לחגוג והזכירו שעדיין מדובר בשנה שחונה. "פתאום כשיורד גשם זלעפות אז נתפסים בזה שירד גשם והכל בסדר", הסביר דובר נציבות המים, אורי שור.

למי שמעדיף ציפורים על בני אדם, מאות מיליוני ציפורים עוברים בימים אלה בשמי עמק החולה, כבכל שנה, הן חוצות את האזור בעונת הנדידה. בימים אלה גם נפתח פסטיבל הצפרות הבינלאומי הראשון, ומנכ"ל אגמון החולה, קובי סמרנו, אופטימי. "בעולם נושא תיירות הציפורים מאוד מוכר, בישראל הוא עדיין בחיתוליו. יש בעולם מאה מיליון צפרים שקונים ציוד ומוציאים הרבה כסף. הנופש שלהם הוא סביב הציפורים. אזור הגליל הוא המכה של הצפרים, אבל בפועל מגיעים לכאן רק כמה אלפים בשנה".

עגורים. רשות הטבע והגנים
מאות מליוני ציפורים בשמי עמק החולה/רשות הטבע והגנים

מפיקים לקחים ומזהירים משדות המוקשים

גם בצה"ל מתכוננים לבואם של התיירים הישראליים. קצין ההנדסה של פיקוד צפון, אל"מ ערן פאוקר, מתכונן במהלך כל השנה למטייל הישראלי, בתקווה שהאחרון ישמע לכללי הבטיחות, "החשש שלי הוא ממשפחה שמסתנוורת מיופיו של הטבע והשלג, שוכחת מהכללית ורצה לתוך שדה מוקשים. אני מבקש שרגע לפני יסתכלו לאן הם רצים". ברחבי רמת הגולן פזורים עשרות שדות מוקשים אשר מסומנים בגדרות ובשלטי אזהרה צהובים אדומים. מה שלא תמיד מפריע למטיילים לחצות אותם בדרך לשלג בתולי או אתר טבע נסתר. בשנה שעברה זה הסתיים באסון שדניאל יובל בן ה-11 איבד את רגלו. "השנה היתה בסימן הפקת לקחים מהאירוע בשנה שעברה", מסביר אל"מ פאוקר, "איתרנו מסלולים בהם מטיילים אזרחים. הפעלנו כוחות גדולים לתיחזוק שדות המוקשים. אבל הכי חשוב לזכור את הכלל, גדרות לא חוצים".

בעלי המסעדות והצימרים ממתינים אף הם לתנופה עסקית בעקבות הסופה: המטייל הישראלי צועד על קיבתו, ולרוב מסיים טיול טוב בארוחה דשנה באחת ממסעדות האזור. אך מרבית המטיילים לא נשארים ללון בגליל העליון ומעדיפים לבלות רק את יום השבת באזור. אחרי תקופת הקיץ בה קשה להשיג חדר פנוי, בעלי הצימרים ובתי המלון מברכים על השלג, שאולי יציל את העונה הנוכחית. נסים הודפת את הטענות והתלונות על המחירים הגבוהים בצימרים, הנשמעים בכל פעם מחדש: "זה מאוד פופולארי להתלונן על המחירים אבל אפשר למצוא חדרים טובים במחירים סבירים", היא אומרת. "תמיד רואים את האתרים היקרים אבל יש בהחלט צימרים במחירים ששווים לכל נפש. אנחנו בעמותה מכוונים אנשים לפי המחירים שאנשים מבקשים. מצד שני צריך לזכור שגם בחו"ל לא זול לישון בלינה כפרית".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
בעלי הצימרים מברכים על השלג, שאולי יציל את העונה הנוכחית. צימרים בעין חרוד/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully