וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: להעמיד לדין את רבה של צפת

16.12.2010 / 13:41

בעקבות התבטאויותיו האחרונות של הרב שמואל אליהו נגד הציבור הערבי, הגישו מספר ארגונים עתירה בדרישה לפתוח נגדו בהליך משמעתי ולפטרו לאלתר

התנועה הרפורמית וארבעה ארגונים נוספים עתרו היום (חמישי) לבג"ץ בדרישה לחייב את שר המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה להעמיד לדין משמעתי את רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, בשל התבטאויותיו האחרונות בגנות ערביי ישראל. בתנועה גם דורשים שהרב אליהו יושעה לאלתר מתפקידו. "עניינה של עתירה זו הינו הפרה מתמשכת של הוראות הדין המשמעתי החל על רבני עיר על ידי הרב אליהו, אשר באופן שיטתי ומכוון משתמש בתואר ובמשרתו הציבוריים על מנת להסית כנגד הציבור הערבי בישראל", נכתב בעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד עינת הורביץ.

בעתירה נטען כי הרב אליהו פתח ב"מסע תעמולה, מערכה מכוונת ומתוזמרת כנגד הציבור הערבי בישראל". זאת, בעקבות דבריו על כך שסטודנטים ערבים מאיימים על התושבים היהודים של צפת וחתימתו על קריאת הרבים שלא להשכיר או למכור דירות לגויים. עוד נכתב, כי "התופעה של רבנים, המקבלים שכרם מקופת המדינה, המסיתים כנגד לא יהודים בכלל, וערבים בפרט, הפכה למרבה הצער חזון נפוץ בישראל. ראש למסיתים היה ועודנו הרב אליהו, אשר מזה כעשור טורח לפרסם בשיטתיות באופן פומבי קריאות כנגד אזרחי ישראל הערבים".

בתנועה טוענים עוד כי "מחדלם המתמשך של שר המשפטים נאמן והיועץ המשפטי לממשלה להעמיד את רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, לדין משמעתי בגין התנהגותו גרמה לו לחוש חסין ולהמשיך בהפרת הדין ללא מורא החוק. הפקרת הזירה הציבורית למסיתים בלבד, והעדר פעולה משפטית מהירה ונחרצת תורמת להתלהטות הרוחות, להגברת המערכה כנגד כל האוכלוסייה הערבית בישראל ולפגיעה אנושה במרקם החיים העדין בישראל. אזרחים תמימים שכל 'חטאם' הוא שהם משתייכים לציבור הלא יהודי זוכים להשפלה ועוינות מאורגנת ומתוזמרת על ידי מי שמקבלים את משכורתם מהקופה הציבורית – ואין פוצה פה ומצפצף". עוד נטען בעתירה, כי גם אם דבריו של הרב אליהו אינם פליליים, למרות שבתנועה סבורים כי הם אכן עוברים על החוק נגד הסתה לגזענות, אין לאפשר לו להמשיך לכהן כעובד ציבור.

יצוין כי בתחילת 2006 הוגש נגד הרב אליהו כתב אישום בגין הסתה לגזענות, לאחר שקרא לגרש את הערבים מצפת. כתב האישום בוטל כעבור זמן קצר בעקבות הסדר אליו הגיע אליהו עם היועץ המשפטי לממשלה דאז, מני מזוז, לפיו אליהו יפרסם התנצלות פומבית על הדברים. אולם, הצדדים סיכמו גם כי התבטאויות דומות יהוו עילה לפתיחה מחודשת של התיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully