וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט: "שביתת הפרקליטים הפכה לבלתי נסבלת"

גלעד גרוסמן

16.12.2010 / 13:22

לשופט בית משפט השלום בת"א, בני שגיא, נמאס מנזקי של שביתת הפרקליטים. כששיחרר למעצר בית נאשם שהודה והורשע בהטרדה כתב: "אני תוהה האם הגורמים המעורבים מודעים לעומקו של המשבר"

שביתת הפרקליטים נמשכת מזה חודש, ונדמה שלשופטים נמאס. "נראה כי תצלום של משפחה היושבת על המזוודות בנתב"ג, על סף ביטול טיסה לנופשון לטורקיה, מהווה קטליזטור משמעותי יותר לפתיחת משא ומתן מאשר כל אותם נזקים בלתי פוטוגניים בעליל של שביתת הפרקליטים", כך כתב היום (חמישי) שופט בית משפט השלום בתל אביב, בני שגיא, אחרי שהורה לשחרר למעצר בית נאשם שהודה והורשע בכך שנהג להטריד את בת זוגו לשעבר.

בשבועיים האחרונים נדחו שני דיונים בעניינו של הנאשם, שהודה כי נהג להתקשר לבת זוגו עשרות פעמים ביום ולהטרידה, ואף נהג להגיע למקום עבודתה. זאת, למרות צווים שיפוטיים שהוצאו נגדו בעניין. היום ביקש פרקליטו לשחררו ממעצר, מכיוון שלדבריו הוא כבר נמצא במעצר שבעה חודשים, ושמדובר בתקופה ארוכה מהעונש הצפוי לו. "כל יום שהוא יושב זו תוצאה ישירה של שביתת הפרקליטים", אמר בדיון.

השופט שגיא הורה לשחרר את הנאשם למעצר בית, תוך שהוא מותח ביקורת על העדר מאמצים להביא לסיום השביתה. "הסיטואציה אשר יוצרת את שביתת הפרקליטים, ובעיקר הקיפאון הבלתי מובן מזה כחודש ימים, הפכה להיות בתקופה האחרונה לבלתי נסבלת", כתב בהחלטתו. "אינני מבין מדוע הגורמים הרלבנטיים אינם באים ביניהם בדברים על מנת להביא את השביתה לסיום כפי שנעשה בשביתות אחרות".

"אני תוהה האם הגורמים המעורבים בדבר מודעים לעומקו של המשבר הנגרם כתוצאה משביתת הפרקליטים", הוסיף השופט שגיא. "מדובר בפגיעה קשה, הן באינטרס הציבורי והן בזכויות הנאשמים. פגיעה זו תמשך אף תקופה בלתי מבוטלת לאחר סיום השביתה".

"שר האוצר יכול לסיים השביתה"

עו"ד רועי פרי מוועד ארגון פרקליטי המדינה, אמר בתגובה לאמירות השונות בימים כי: "נזקי השביתה אכן עצומים. הפגיעה בבטחון האישי של אזרחי המדינה הינה ממשית וכואבת, אולם צריך לזכור כי הפרקליטים לא שבתו מזה 30 שנה, ועשו כן רק שהגיעו מים עד נפש ושכר הפרקליטים נרמס ונשחק. האחריות לנזקים המתמשכים בעטיה של השביתה רובצת לפתחו של שר האוצר ובידיו היכולת והאפשרות לסיים את השביתה באמצעות מו"מ אינטנסיבי עם נציגי הפרקליטים".

אתמול הנחה שר האוצר, יובל שטייניץ, את הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, לבקש מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין להורות על העברת הסכסוך למוסד לבוררות. בארגון הפרקליטים מתנגדים לרעיון, שמשמעותו הפסקת השביתה, ובוחנים כעת האם וינשטיין יכול לחייבם לגשת לבוררות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully