וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון עובדי המים: תעריפי המים נולדו בחטא

אריאל נוי

16.12.2010 / 12:45

מנכ"ל ארגון עובדי המים, ארז וייסמן, מתנגד בחריפות להעלאת תעריפי המים בישראל . לדבריו, מכסת המים לאזרח אינה ריאלית. עוד אמר כי מטעים את הציבור לחשוב שהחקלאים גוזלים את מים

ארז וייסמן, מנכ"ל ארגון עובדי המים יצא היום (חמישי) בשיחה עם וואלה! חדשות נגד עליית מחירי המים. וייסמן אמר כי "עליית מחירי המים לידתה בחטא, מאחר והיא בנויה על תמחור שמגדיר מראש כמות מינימלית לצריכה חודשית לנפש שאינה ריאלית. אין אדם שיכול לעמוד ברף של 2.5 קוב לחודש ולכן קביעת תעריף גבוה בעשרות אחוזים על כל צריכה מעבר לכך, תגרום לכל אזרחי המדינה לשלם בחשבונות המים שלהם סכומי עתק, ללא קשר לכמה יחסכו בשימוש במים. דוגמא ראשונה לכך ראינו כבר בחשבונות המים האחרונים וכעת הולכים חשבונות אלה לתפוח אף יותר".

בנוגע לכוונה לשוב ולקצץ במכסות המים לחקלאים אמר וייסמן: "לצערי ה"טרנד" היום במסדרונות הממשל הוא להציג את החקלאים כמי שגוזלים את המים מהציבור. זוהי הטעייה מכוונת על גבול השערורייתית. לאחר שעברו לשימוש במי קולחין, החקלאים הם היחידים במשבר הנוכחי שקיצצו במכסות המים שלהם ופינו כתוצאה מכך 600 מיליון מ"ק מים שפירים לאזרחים. לא ייתכן כי החקלאות תהיה שק החבטות של רשות המים בכל פעם שמתעורר חשש למחסור.

לדברי וייסמן מדינת ישראל התפילה בשנה האחרונה כמות חסרת תקדים של 300 מיליון מ"ק מים למרות שלא כל מתקני ההתפלה פועלים בתפוקה מלאה. כיום לדבריו משלמים החקלאים את עלות המים המותפלים ולכן יש להתפיל מים בכמות שתספיק לתמוך בצריכת המים שלהם. "אי אפשר להמשיך ולהפוך את החקלאים לשעיר לעזאזל של המשק כולו, אם המדינה מבקשת לחסל את החקלאות, שתקום ותאמר זאת בפה מלא". סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully