וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הנזק, מאבק הפרקליטים מוצדק

עו"ד איתן לדרר

17.12.2010 / 7:43

בשבוע האחרון גברו התבטאויות בכירי מערכת המשפט נגד שביתת הפרקליטים. פרקליט מחוז חיפה מסביר: כדי לשמור על איכות של יחידת עילית – אין די בתחושת השליחות, אלא נדרשת גם השקעה בהתאם

כבר חודש ימים שהפרקליטים שובתים, ואני לבדי במשרדי הפרקליטות, עם צוות מינהלי מצויין ומתמחים מסורים, מביט בדאגה על הנזקים ההולכים וגדלים, ככל שמתארכת השביתה, ומנסה לשמור על תפקוד בתנאי חירום אלו של היחידה. נוסף על הנזקים המידיים – שחרור עצירים ונאשמים או מתן פסקי דין כספיים כנגד המדינה, מתהווה גם נזק כבד בשיבוש עבודת כל מערכות האכיפה והמשפט. ימים רבים יחלפו בטרם נתגבר כולנו על הפיגור המצטבר.

נזקי השביתה כואבים בראש ובראשונה לפרקליטים. ציבור מקצועי, מסור ואחראי, שבשגרה עושה ימים כלילות כדי לשמור על האינטרס הציבורי, להיאבק בפשיעה, לקדם את שלטון החוק ואת תקינות המינהל. מדובר בקבוצת עובדים לא גדולה, כ- 850 בסך הכל, שנושאים על כתפיהם את העול הכבד הזה. פרקליטות ופרקליטים, שמופיעים כמעט מידי יום ביומו בבתי המשפט בתיקים מורכבים ורגישים, כשלא אחת מולם סוללת עורכי דין, והם לבדם.

עקרון חדש לאי ניהול משא ומתן

30 שנה לא שבתנו, וגם יציאתנו לשביתה הפעם היתה אחרי 4 שנים מתסכלות בהן לא נוהל עימנו מו"מ של ממש. וכעת, משיצאנו מחוסר ברירה לשביתה – מסרבים לנהל עמנו מגעים בשם עקרון חדש – אי קיום מו"מ עם שובתים.

מאבק הפרקליטים נוגע לכל אחת ואחד מאיתנו, שכן תוצאות המאבק יקבעו את דמותה של הפרקליטות – האם תהיה זו יחידה מקצועית, ואיכותית, או חלילה תהיה ליחידה בינונית? המאבק הוא על הבטחת תנאי עבודה שימשכו את מיטב המועמדים, ואף חשוב מכך – יבטיחו את הישארותם לאורך זמן בפרקליטות.

סיירת מטכ"ל של מערכת הצדק בישראל

אני עומד בראש יחידה ובה 38 פרקליטים מעולים, שכל משרד פרטי מוביל בישראל היה שמח לקבלם לשורותיו. אני יודע מה התנאים שמחכים להם שם, ואני יודע מה הם מקבלים כיום בסופו של חודש במהלכו עבדו עמוק לתוך הלילה ונתנו את הנשמה. אני שואל את עצמי עד מתי אוכל לשכנעם להישאר בפרקליטות רק בשם השליחות והערכים. אין המדובר בדרישה להשוואת התנאים לתנאים שבמשרדים הפרטיים, אלא רק בצמצום הפער, בתיקון חלק מהשחיקה המצטברת בתנאים או בהבטחת מסלול קידום הולם.

זהו בעצם כל הסיפור – האם אתם רוצים בפרקליטות עורכי דין באיכות שהייתם מבקשים לו נזקקתם לייצוג משפטי, או שתסתפקו בהרבה פחות? אני מאמין בכנות כוונותיהם של שר המשפטים ושל אנשי משרד האוצר, ובטוח שהפרקליטות יקרה גם לליבם. על כן אני תקווה, שבחלוף חודש של שביתה יסכימו לנהל מו"מ אינטנסיבי ובלב פתוח על מנת להביא להסכם ראוי.

רק הסכם ראוי ובו התחשבות בתביעות הפרקליטים יוכל לשמר את אופיה של הפרקליטות, כ"סיירת מטכ'ל של מערכת הצדק במדינת ישראל", כפי שמכנה אותה שר המשפטים, יעקב נאמן. כדי לשמור על איכות של יחידת עילית – אין די בתחושת השליחות, אלא נדרשת גם השקעה בהתאם. רק כך נבטיח שלמדינת ישראל ולציבור תהיה פרקליטות איכותית, שתוכל לייצגם נאמנה בבתי המשפט.


* עו"ד איתן לדרר הוא פרקליט מחוז חיפה (אזרחי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully