וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ניצן הורוביץ: "פעם האשימו את ההומואים, היום יש את ח"כ אמסלם"

16.12.2010 / 12:02

ישראל ביתנו מוכרת בלופים לבוחריה ומצטיינת בעיקר בדיבור, מכתב הפשרה של הרב דרוקמן בעניין מכירת דירות לערבים מגוחך, וש"ס החליפה את ההשמצות נגד ההומוסקסואלים בהשמצות נגד חבר הכנסת הסורר שלה. חמישי אישי עם ניצן הורוביץ

ח"כ ניצן הורוביץ, דצמבר 2010. עומר מירון
ח"כ ניצן הורוביץ, דצמבר 2010/עומר מירון

השבוע אושר חוק הגיור של ישראל ביתנו בקריאה טרומית. מה עמדתך על החוק ועל המפלגה שיזמה אותו?

"יש לי בעיה עקרונית עם החוק הזה כי אני בעד הפרדת הדת מהפוליטיקה, ובטח שאני לא חושב שגוף כמו צה"ל צריך בכלל להתעסק בגיורים, לקבוע מי בדת כזו או בדת אחרת. הצבעתי בעד כי זה עדיף על המצב הקיים. החוק ישפר את הסבל שהחיילים הללו עוברים ברבנות. הם עוברים גיור, רוצים להיות יהודיים, ואחר כך מסרבים לרשום אותם לנישואין ברבנות כי לא מכירים בגיור שלהם. ואז הם צריכים לנסוע לחו"ל".

"ישראל ביתנו חזקים מאוד בדיבור, בתכלס, מבחינת דת ומדינה, כמעט שום דבר. מוכרים הרבה סיסמאות, וזה נשמע יפה, כשבודקים את הנושא – כלום. למשל, נישואים אזרחיים: אין נישואים אזרחיים, אז הם אמרו 'ברית זוגיות'. גם אין 'ברית זוגיות', מה שהעבירו זה דבר עלוב ומגוחך שנקרא 'ברית זוגיות לחסרי דת', כאשר הזכויות של ברית כזאת זה פחות מזכויות של נשואים ופחות זכויות מ'ידועים בציבור'. מהסיבה הזאת, המלצתי לאנשים כאלה לא להתחתן בכלל, אלא לחיות כידועים בציבור. זה פשוט בלוף ותרמית אחת גדולה".

אתה טוען שישראל ביתנו מאחזי עיניים?

"בוודאי. אני נפגש לא מעט עם עולים ובני עולים. יש הרבה התמרמרות ואכזבה מישראל ביתנו".

בסקרים נראה שהציבור לא ממש מאוכזב מהם.

"צריך להבדיל בין הצעות חוק גזעניות למיניהן שבזה ישראל ביתנו מצטיינת: נאמנות, מבחני קבלה כאלה ואחרים, שאת זה הם מובילים בכנסת. זה גזעני, פסול ופרובוקטיבי מכיוון שיש כאן תקיעת אצבע בעין לאנשים שמחזיקים בדעות אחרות, ובמקום לדאוג להבנה ולהורדת מתחים כל הזמן רק רוצים להבעיר שריפות. אבל בדברים שבאמת חשובים להרבה מאוד מהבוחרים שלהם בעניינים של דת, ופוליטיקה של השתלטות של המוסד הדתי-חרדי, בזה הם לא עושים. הם מרמים את האנשים שלהם כי הם מוכרים להם בלופים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אתה לא יכול להתכחש לעבודה שישראל ביתנו מצליחים לעשות הרבה יותר מכם. אתם לא מצליחים לעשות כלום.

"הם יושבים בממשלה, 15 מנדטים, הם המפלגה השניה בגודלה בקואליציה, היית מצפה שיעשו הרבה יותר. אבל הם בעיקר מצטיינים בהצעות חוק גזעניות. העובדה היא שאנחנו מפלגה קטנה".

ארגנת השבוע כנס בעקבות מכתב הרבנים המתנגדים למכירת דירות לערבים. מה דעתך על המכתב?

"זה מכתב גזעני שאין לו מקום במדינה יהודית ודמוקרטית. הוא לא דמוקרטי, אבל הוא גם לא יהודי. אני חושב שאין סתירה בין מדינה יהודית ודמוקרטית, אבל הרבנים הללו גורמים לכך שתהיה סתירה בין שני המושגים. הם נועצים סכין בריבונות היהודית והדמוקרטית. תחשוב שאיזה כומר בלונדון היה מוציא מכתב שאסור להשכיר או למכור דירות ליהודים. איזה מזעזע זה".

אתה מברך את הרב דרוקמן שהוציא גילוי דעת המבחין בין "ערבי טוב" ו"ערבי רע" על ידי איסור מכירה ל"גורמים עוינים" בלבד?

"איך הוא יעשה את המבחן בין ערבי טוב לערבי רע, הוא ימדוד להם את נפח הגולגולת?", צוחק הורוביץ. "זה מגוחך בעיניי. זה גם גזעני. יש פה מדינה. לא גטו או תאוקרטיה. למדינה יש חוקים ואזרחים. כולנו אזרחים, לא משנה מה הדת שלך ומה צבע העור שלך, אתה אזרח ואסור להפלות בין אזרחים. יש עבירה של הסתה לגזענות, והיועץ המשפטי לממשלה אמר שיבחן את ההיבטים הפליליים, ואם יש ראיות ברורות צריך להעמיד לדין את הרבנים הללו שהם לא אנשים פרטיים. הם מקבלים משכורת מהמדינה. זה נוגד את היסוד הכי עמוק של קיום המדינה".

אומנם כרגע נושא היחס של החברה למגזר ההומו-לסבית לא בכותרות, אבל מה אתה חושב על השיח הציבורי בנושא? בעבר חברי כנסת מש"ס התבטאו בצורה חריפה נגד ההומואים.

"אמסלם החליף את ההומואים: עכשיו הצרות הן לא בגלל ההומואים, הן מתרחשות בגלל אמסלם. ביובש ובבצורת האשימו את אמסלם. פעם היו מאשימים את ההומואים, היום יש את אמסלם.

"לעצם העניין, המדינה חצויה. יש מגזרים ששם הקהילה הגאה נהנית ממצב טוב, קבלה, הבנה, פתיחות יחסית. יש מקומות אחרים בהם אנשים נרדפים, איום ברצח, אלימות, אפליה בעבודה. זה כאילו שתי מדינות. אני מקבל המון פניות מאנשים, בעיקר מחרדים וערבים, אנשים שסובלים, מאוימים ומתקשים מאוד לתפקד. יש שינויים לטובה בקטע הזה. יש רבנים שמבינים שאי אפשר לטייח את הבעיה. הם מבינים שהמשך המצב הקיים גורם נזק מאוד קשה להרבה מאוד אנשים.

"מי שמדבר בצורה כזאת על בני אדם אחרים, וזה לא רק ש"ס, יש גם את ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה) שאמר דברים קשים ביותר, הוא לא רק חשוך, הוא גם תורם לאווירה ציבורית כזאת שאחר כך יכולה לגרום לאלימות. ראינו בארץ, בשנים האחרונות, מקרים קשים ביותר של אלימות ופשעי שנאה מובהקים שצומחים מתוך אווירה ציבורית מסוימת. כשאנשים אומרים דברים כאלה הם עושים דבר איום ונורא. זו הסתה לאלימות כלפי ציבור שלם, תוך שימוש בביטויים קשים ביותר, ויש אנשים ששומעים את זה ואומרים 'אם האנשים האלו כאלה נוראיים וזה כזה חטא נורא ואיום, אז צריך לעשות משהו'".

אילו יכולת לחוקק כל חוק, באיזה חוק היית בוחר?

"כדי שהדמוקרטיה תהיה מבוססת במדינה הזאת, צריך לחוקק את חוק יסוד חופש הביטוי, שהוא הזכות של האדם והאזרח הבסיסית ביותר. אם אתה לא יכול לדבר בחופשיות, כל היצירות האחרות בטלות. העליתי את זה בהצעה טרומית, אבל הממשלה הפילה את זה כי המפלגות החרדיות מטילות וטו על חוקי יסוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully