וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: עוד מדינות אירופיות תיווכו בעסקת שליט

אופק עיני

16.12.2010 / 8:48

מחזיק תיק שליט בארגון, אוסאמה אל-מזיני, סיפר כי מדינות מאירופה שאינן גרמניה ניסו לתווך בעסקה, אך נכשלו כי ישראל ניסתה להפחית דרישות חמאס. "המתווך הגרמני לא קידם דבר לאחרונה"

מספר גורמים מערביים ניסו בעת האחרונה להתערב ולתווך בין חמאס וישראל בניסיון להגיע לעסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, כך חשף הבוקר (חמישי) מחזיק תיק שליט בחמאס, אוסאמה אל-מזיני, בראיון שהעניק לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון. אל-מזיני סיפר כי באמצעות הגורמים הללו, ניסתה ישראל להפחית את דרישות הארגון על מנת לבצע עסקה.

אל-מזיני סירב לפרט מיהם הגורמים המעורבים בעסקה, אך הסכים לציין שמדובר "במדינות מאירופה שאינן גרמניה". מחזיק תיק שליט סיפר עוד כי מאמצי התיווך של המדינות הללו לא צלח, וזאת בשל סירוב ישראל לבקשות חמאס. אל-מזיני פירט כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מעוניין "להפחית את דרישות הארגון" אולם כי מנהיגיו הדגישו כי הארגון מסרב לעשות זאת, ומתנים כי כל דרישותיהם יתקבלו בטרם תתקיים העסקה ו"שליט יראה אור".

אל-מזיני סיפר עוד כי המתווך הגרמני, גרהאד קונארד, מגיע מעת לעת לרצועת עזה על מנת לנהל מגעים עם חמאס בנוגע לעסקה. עם זאת, ציין בכיר חמאס כי "העסקה עדיין נשארה באותו המקום עד עתה", ופירט כי "המתווך הגרמני לא קידם דבר בתקופה האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully