וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תהלכו אימים על המשק הלאומי

דן מרגלית

16.12.2010 / 7:52

איש העסקים יצחק תשובה הוא גבי אשכנזי של הכלכלה. אוהבים לאהוב אותו. לכן סולחים לו במקום שהתנהלותו מעוררת, לפחות, סימני שאלה.

יש לו סיפור חיים מרתק. סינדרלה במעלה ההר הכלכלי. איך אפשר לא? לפיכך עוצמים עין מתוכן מאבקו על תמלוגי הגז. לא היו עושים כן אילו בעלי אתר "תמר" ו"ים תטיס" היה, למשל, פרופ' איתן ששינסקי.

המאבק על תמלוגי הגז אינו דומה למערכות של השנים האחרונות. אין בו דפוס של הון?שלטון?עיתון נגד עיתון או שניים. הפעם זה הון נגד שלטון.

תשובה מפעיל לחץ כבד, והוא ניכר. יש לו יחצ"נים, והוא מהלך מורא שמא אם לא ייענו תביעותיו הכספיות של בעל המאה, יאבד כל המשאב הלאומי והקופה הממשלתית לא תיהנה אפילו משקל אחד. ח"כ שלי יחימוביץ' זכתה ממנו אתמול לקיתונות מפני שבהתייצבה לצד שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, וועדת פרופ' ששינסקי, ציינה כי גם לפי הצעת הממשלה ייהנה תשובה מרווחים של מיליארדים. הוא ניסה לטעון כי בגלל מדיניות הממשלה, העדיפו האחים עופר לחתום חוזה לאספקת גז ממצרים. לא סביר.

שלא יקרוץ לשטייניץ

זה תרגיל ביחסי ציבור ובהפעלת לחץ. יד של טייקון לוחצת יד של טייקון. חבל שהשר הממונה, ד"ר עוזי לנדאו, נבהל מהטייקונים. אמנם מתקפתם המילולית?יחצ"נית אינה קלה כפי שבאה אתמול לביטוי בצל"ג (ציון לגנאי) שפירסמו נגד יחימוביץ'. יש צל"גים שהם, בסופו של דבר, צל"שים. זה אחד מהם.

מגיעים לתשובה ולבעלי הזיכיון האחרים תמלוגים גבוהים על נכונותם להסתכן ולהשקיע בבלתי נודע במצולות הים שעה שהמדינה עמדה מן הצד. זה נכון. אבל כמה? ואם תשובה אינו מבין כי אדם כמותו, שעשה הון עתק, צריך לשמוח בחלקו - וזה נתח כבד ושמן גם לפי הצעותיה של הוועדה אשר בחנה את הדברים - כי אז אין ברירה אלא לקבוע עובדות על אפו ועל חמתו. אל לו להלך על המשק הלאומי אימים.

תשובה בעיקרו יזם ראוי להערכה. הוא פעל רבות לטובת הכלכלה, והיא לא הפסידה ממה שעשה לביתו. במקרה הנוכחי ראוי שיחדל מן הלחץ, וגם שלא יקרוץ לשטייניץ כאילו יש להם על מה לדבר אלא יסכם את נתח רווחיו הצפוי, שהוא עדיין הון עתק, אפילו אם פחות ממה שקיווה לו. גם מי שיוצא ושלושה רבעים מתאוותו בידו - זה הרבה מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully