וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע בטייבה: אנשי השב"כ יבדקו הסייענים בכל גופם

31.1.2002 / 8:11

מחקירת פיגוע ההתאבדות אתמול עולה: המחבל הניח המטען בתחתוניו; השב"כ צפוי לשנות את נוהלי בדיקת הסייענים לפני פגישתם עם המפעיל; אהוד יתום: עבודה עם סייענים - הימור גדול

שירות הביטחון הכללי ישנה את הנהלים המקצועיים בנושא עבודת אנשי הארגון עם הסייענים הפלסטיניים. זאת בעקבות פיגוע ההתאבדות אתמול בבוקר, בו פוצץ עצמו סייען פלסטיני בתוך מכונית בה היו שני המאבטחים של מפעילו. השניים נפצעו באורח קל עד בינוני. הסייען, מוראד אבו אל-אסל, פעיל פתח בן 22 מהכפר ענבתא שבאזור טול כרם, נהרג.

מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל הסתיר את מטען החבלה בתחתוניו. לפיכך צפוי השב"כ להורות על עריכת בדיקות ביטחוניות לסייענים לפני קיום המפגש, בכל אברי גופם.

אהוד יתום, לשעבר ראש אגף המבצעים בשב"כ, אמר הבוקר לגלי צה"ל כי העבודה עם סייענים שהיו בעבר אנשי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, היתה תמיד הימור גדול. "יש כלים, אבל הכלים הללו אף פעם לא יבטיחו במאה אחוז את שלומם ובריאותם של אנשי השטח שלנו. מעצם היותו אדם שהתגייס לשירות הפלסטיני, תמיד יכול להיות המהפך הנוסף הזה, של סוכן כפול ומוכפל ומשולש".

המקרה אתמול היה השני מאז תחילת האינתיפאדה, שבו תוקף סוכן פלסטיני את מפעילו הישראלי. ביוני אשתקד רצח פלסטיני מבית לחם את סא"ל יהודה אדרי, קצין מודיעין בכיר ביחידה 504 (יחידה המפעילה סוכנים), בעת מפגש ליד כביש המנהרות באזור בית לחם. ב-10 השנים האחרונות היו שני מקרים, שבהם נרצחו אנשי שב"כ בידי סוכנים פלסטינים מרמאללה ומירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully