וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה”מ: נפעל להכיר במשפחות הנספים באש כשכולות

15.12.2010 / 21:16

רה"מ נתניהו יביא לאישור הממשלה את ההצעה להכיר במשפחותיהם של הכבאים אורי סמנדייב ואלעד ריבן ובמשפחת נהג האוטובוס דוד נבון, כשכולות. עוד הציע כי הכבאי דני חייט יוכר כנכה צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הציע הערב (רביעי) להכיר במשפחותיהם של הכבאי אורי סמנדייב, של מתנדב הכבאות אלעד ריבן בן ה-16, ושל נהג האוטובוס דוד נבון, שנספו בשריפה בכרמל, כמשפחות שכולות. זאת על פי חוק "משפחות חיילים שנספו במערכה". כמו כן, הציע נתניהו להכיר בכבאי דני חייט שנפצע אף הוא בשריפה, כנכה צה"ל. הצעתו של נתניהו תובא לאישור הממשלה ביום ראשון.

בדברי ההסבר להצעת ההחלטה נכתב, כי "לאור ייחודיות האירוע, והואיל ומדובר בנפגעים שפעלו במסגרת כוח ההצלה במטרה להציל חיים ובסמוך לאנשי שב"ס שנספו, מוצע להעניק למשפחות הכבאי, המתנדב ונהג האוטובוס שנספו זכויות כשל משפחה שכולה, ולכבאי שנפצע כשל נכה צה"ל".

עם אישור ההצעה, יצטרכו המשפחות השכולות ומשפחתו של חייט לבחור האם להיות מוכרים ככאלה או ללכת בנתיב הרגיל ולקבל פיצויים מהביטוח הלאומי. זאת כדי להימנע ממצב של כפל פיצויים.

אורי סמנדייב, אלעד ריבן ודני חייט פעלו לכיבוי אוטובוס הסוהרים שעלה באש במהלך השריפה שפרצה בכרמל. סמנדייב וריבן ניספו במהלך מאמצי הכיבוי ואילו חייט נפצע באורח קשה. בנוסף ל-37 הסוהרים שנספו בכרמל, היה גם דוד נבון, נהג האוטובוס. הארבעה לא מוכרים כיום על פי חוק כמשפחות שכולות או כנכי צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully